edukacja.jpg

Zarządzanie sobą w sytuacji konfliktowej - od konfliktu do porozumienia

  Warsztat adresowany do osób:

  • Którym zdarza  się wychodzić z sytuacji trudnej w poczuciu przegranej,

  •  Doświadczającym w sytuacji konfliktowej silnych reakcje – złości, żalu, niepokoju? 

  • Skłonnym zaakceptować cudzy punkt widzenia niż narazić się na kłótnię? Albo wręcz przeciwnie - raz zajętej pozycji broniącym bardzo silnie, bez troski o relację,

  • Obawiającym się braku akceptacji jeśli stanowczo wyrażą swoje zdanie,

  • Obawiającym się tego, że ich sposób rozwiązywania konfliktów sprawia, że inne osoby mają do niego pretensje?

  • Mającym wrażenie, że inni bardziej stanowczo wyrażają swoje zdanie/ opinie/ pomysły?

JAKIE UMIEJĘTNOŚCI NABĘDZIE UCZESTNIK?

Dzięki szkoleniu uczestnik pozna sposoby, narzędzia, techniki, które pozwolą:

  • Przeformułować myślenie o konflikcie – udowodnić, że ma on znaczenie rozwojowe i jest niezbędnym czynnikiem zmiany, a nie tylko destrukcyjnie wpływa na relacje,

  • Doświadczać poczucia wpływu i własnej odrębności w relacjach z innymi,

  • Mieć większą kontrolę nad własnymi emocjami,

  • Nauczyć się bardziej skutecznych sposobów rozwiązywania sytuacji trudnych, w tym konfliktowych,

  • Współpracować z innymi w bardziej satysfakcjonujący sposób,

  • Rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne sprzyjające rozwiązywaniu konfliktów,

  • Zmienić sposób widzenia konfliktu na bardziej konstruktywny,

  • Poznać skuteczne metody rozwiązywania konfliktów,

  • Poznać własny styl rozwiązywania konfliktów i wynikających z tego konsekwencji – możliwość dokonywania wyboru,

  • Zwiększyć poczucie wpływu w sytuacjach konfliktowych,

  • Nauczyć się ponoszenia  mniejszych kosztów emocjonalnych w sytuacjach konfliktowych.

MIEJSCE: COLLEGIUM DA VINCI, POZNAŃ
TERMINY:
  • 14-15.06.2017r.
  • 24-25.07.2017r.
  • 21-22.08.2017r.
  • 21-22.09.2017r.
CZAS TRWANIA: 16h/2 DNI
CENA: 750 zł brutto

 

 

MODUŁ  I: Anatomia konfliktu:

  1. Definicja konfliktu i rodzaje sytuacji konfliktowych.
  2. Zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny i źródła konfliktów.
  3. Dynamika rozwoju sytuacji konfliktowej.
  4. Co wpływa na eskalację konfliktu?
  5. Autodiagnoza stylu reagowania na konflikt.
  6. Konstruktywne podejście do konfliktu - konflikt jako kryzys inspirujący do zmiany.

 MODUŁ  II: Metody i techniki rozwiązywania konfliktów:

  1. Idea porozumienia bez przemocy w rozwiązywaniu konfliktów.
  2. Analiza gier transakcyjnych.
  3. Mediacje, negocjacje, dyskusje, polemiki.
  4. Obrona przed manipulacją.
MODUŁ III: Jak skutecznie przeprowadzić konflikt z pozycji wygrany-wygrany:
       1. Etapy konstruktywnego przepracowania konfliktu.
       2. Opracowanie planu rozwiązywania konflikt.
       3. Skuteczna analiza potrzeb stron konfliktu i formułowanie problemu.
       4. Merytoryczne i osobowościowe przyczyny różnic zdań.
 
MODUŁ IV: Plan zmiany osobistej:

        1. Kompetencje osobiste i społeczne sprzyjające rozwiązywaniu konfliktu.
        2. Podróż w głąb siebie - emocje, intencje, nastawienia, przekonania, granice - ich znaczenie dla relacji.
        3. Projektowanie osobistych zmian w obszarze radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.
WIĘCEJ INFORMACJI I ZAPISY
Artur Szymański
Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży
tel. 61 2711037/ kom. 697 690 749