edukacja.jpg

Wolontariat pracowniczy i kompetencyjny w praktyce

DLA KOGO?
  • Osoby odpowiedzialne za komunikację i dialog społeczny w firmie, organizacji czy instytucji.

  • Specjaliści ds. CSR, PR, Marketingu, HR, komunikacji wewnętrznej.

  • Menedżerowie oraz przedsiębiorcy decydujący o budowie zaangażowania zespołów.

  • Osoby zainteresowane rozszerzeniem wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

JAKIE UMIEJĘTNOŚCI NABĘDZIE UCZESTNIK?

Dzięki szkoleniu uczestnik pozna sposoby, narzędzia, techniki, które pozwolą:

  • Nabyć praktyczne umiejętności budowy programu wolontariatu pracowniczego i kompetencyjnego w odniesieniu do własnej organizacji.
  • Zdobyć wiedzę o tym jak zarządzać projektem wolontariackim w sposób efektywny i atrakcyjny.
  • Rozumieć czym jest motywacja, budowa pozytywnych doświadczeń i skuteczne angażowanie różnorodnych zespołów.
  • Skutecznie identyfikować szanse i zagrożenia płynące z podejmowanych działan o charakterze wolontariackim.
  • Poznać najlepsze praktyki w zakresie działań wolontariackich podejmowanych przez uznane firmy w Polsce i na świecie.
MIEJSCE: COLLEGIUM DA VINCI, POZNAŃ
TERMINY:
Nowe terminy szkoleń są w trakcie opracowywania.
CZAS TRWANIA: 14h/2 DNI
CENA: 750 zł brutto

 

  1. Wprowadzenie do wolontariatu pracowniczego i kompetencyjnego
  • Fakty i mity na temat wolontariatu.
  • Po co nam wolontariat?
  • Wolontariat w firmie, organizacji i instytucji - od czego zacząć.
  • Modele i sposoby angażowania jednostek i grup społecznych.
  • Korzyści biznesowe płynące z wolontariatu pracowniczego i kompetencyjnego.

       2. Wolontariat pracowniczy i kompetencyjny w praktyce

  • Prawne aspekty wolontariatu w Polsce.
  • Wolontariat pracowniczy a kompetencyjny – różnice a podobieństwa.
  • Analiza uznanych programów wolontariackich w Polsce i na świecie.
  • Identyfikacja i mapowanie przyszłych wolontariuszy.
  • Opracowanie planu zaangażowania wolontariuszy.
  • Najczęstsze błędy i złe praktyki – krytyczna analiza.
  • Na co zwrócić uwagę mierząc efektywność działań programów wolontariackich.

      3. Zarządzanie relacjami z wolontariuszami

  • Kryzys zaangażowania - kiedy się pojawia.
  • Zagrożenia wynikające z niewłaściwego lub braku dialogu z wolontariuszami.
  • Nowe pokolenia – nowe wyzwania a różne typy osobowości.
  • Monitoring działań i oczekiwań wolontariuszy.
  • Efektywna komunikacja z wolontariuszami.
WIĘCEJ INFORMACJI I ZAPISY

e-mail: rekrutacja@cdv.pl
tel. 61 27 11 100