Program tutoringowo-mentoringowy w CDV – Collegium Da Vinci Poznań

Program tutoringowo-mentoringowy w CDV

Poznaj siebie i rozwiń skrzydła!

W Collegium Da Vinci trwają ostatnie prace wdrożeniowe programu tutoringowo-mentoringowego, którym objęci zostaną wszyscy rozpoczynający studia I stopnia w roku akademickim 2018/2019.

Kompetencje przyszłości już dziś!

CDV jest nowoczesną uczelnią, która od lat nieprzerwanie doskonali swoją ofertę studiów, by dostosować ją do potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Naszym nadrzędnym celem jest umożliwianie naszym studentom nabywania i rozwijania w sobie kompetencji przyszłości, takich jak kreatywność, umiejętność pracy w zespole, krytyczne myślenie, koncentracja na celach, ale i elastyczność, efektywność w prowadzeniu negocjacji czy rozwiązywaniu problemów.

Rozwój indywidualnego potencjału

Aby skutecznie rozpoznawać i rozwijać indywidualny potencjał każdego studenta, także w kontekście pracy zespołowej, stworzyliśmy kompleksowy program tutoringowo-mentoringowy. To pierwsze w Polsce na tak dużą skalę działanie, nastawione zarówno na realizację osobistych celów, jak i na budowanie partnerskich relacji wewnątrz społeczności akademickiej wraz z integracją ze środowiskiem partnerów biznesowych.

W ciągu kolejnych trzech lat każdy student CDV zrealizuje w sumie 6 modułów programu tutoringowo-mentoringowego (po 10 h każdy), kończąc każdy z nich odpowiednio dostosowaną formą zaliczenia: esejem, zadaniem przygotowanym i zrealizowanym w społeczności lokalnej i na rzecz społeczności akademickiej, zespołowym opracowaniem case study czy obroną projektu. Przy wsparciu mentora, każdy student już na etapie studiów – a nie dopiero po ich zakończeniu, doświadczy realiów praktyki zawodowej, podczas tworzenia i realizacji niewielkich projektów badawczo rozwojowych.

Edukacja spersonalizowana

To kolejny krok Collegium Da Vinci w stronę edukacji spersonalizowanej. Chcemy wspierać studentów w ich rozwoju intelektualnym, a także zawodowym i osobistym. Chodzi tu o kształtowanie umiejętności poznawania siebie, dzięki czemu młody człowiek ma większą wiedzę o swoich predyspozycjach – potrafi zdefiniować swoje potrzeby i określić cele. Na podstawie tej wiedzy, student jest w stanie ugruntować własne zasoby, jak i zsynchronizować je z oczekiwaniami środowiska, w którym będzie w przyszłości pracować, a to umożliwi mu podejmowanie lepszych i trafniejszych decyzji.

Pierwsze zajęcia już w październiku 2018 r.