001podyplomowe_PF.png

Produkcja filmowa
Studia podyplomowe

Dlaczego warto?

Kierunek ten gwarantuje wszechstronne przygotowanie do pracy na stanowisku producenta filmowego w zakresie realizacji zdjęć do filmów, programów telewizyjnych oraz reklam. Podyplomowe studia filmowe w CDV to edukacja filmowa na najwyższym poziomie i szansa na polepszenie swojego warsztatu filmowego.

Zdaniem praktyka

Rozwijający się w Poznaniu rynek szeroko rozumianych filmów reklamowych, jak również coraz bardziej dojrzewające i aspirujące w kierunku produkcji własnych autorskich projektów audiowizualnych lokalne środowisko filmowe to doskonały przykład na to, że przed Poznaniem stoi ogromne wyzwanie jakim jest edukowanie utalentowanych, zdolnych artystów - rzemieślników i producentów filmowych oraz reklamowych. Wychodząc im naprzeciw chcemy, by studia Produkcja filmowa były przy ogromnej pomocy doświadczonych praktyków – wykładowców z całej Polski - naszą regionalną kuźnią producentów filmu i reklamy.

Michał Gramacki,
kierownik merytoryczny kierunku i wykładowca

Uczestnicy

Studia skierowane są do:

  • osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe pod kątem organizacji produkcji filmowych, reklamowych, czy telewizyjnych
  • specjalistów z pokrewnych dyscyplin zawodowych
  • osób, które na co dzień pracują w telewizji, przy produkcji filmowej, reklamowej oraz w szeroko pojętych agencjach marketingowych (szczególnie związanych z nowymi mediami)
Atuty kierunku:
  • WYBITNA KADRA Podyplomowe studia filmowe prowadzą uznani w Polsce i zagranicą praktycy: kierownicy produkcji, scenarzyści, operatorzy filmowi, realizatorzy dźwięku i scenografowie. 
  • Blisko połowa zajęć praktycznych, na których ćwiczony jest warsztat filmowy - ćwiczenia "w terenie" oraz praca w studio filmowym.
  • Nauczysz się obsługi profesjonalnego sprzętu filmowego oraz doboru odpowiedniego światła do realizacji zdjęć.
  • Edukacja filmowa - poznasz specyfikę pracy na poszczególnych etapach produkcji.
  • Zdobędziesz wiedzę z zakresu planowania i kosztorysowania filmowych i reklamowych projektów.
  • Opanujesz sztukę pisania scenariuszy.
  • Produkcja filmów dyplomowych, jako finalnej pracy autorskiej słuchaczy - przełożenie zdobytej wiedzy teoretycznej na praktykę (dodatkowe konsultacje z kierownikiem produkcji).
  • Edukacja filmowa z najlepszymi wykładowcami.

Będziesz przygotowany merytorycznie i praktycznie (zdobędziesz odpowiedni warsztat filmowy), by połączyć siły i doświadczenie pozostałych członków ekipy filmowej, ułożyć jej prace według odpowiedniego planu i harmonogramu produkcji oraz czuwać nad sprawną i bezproblemową realizacją zdjęć.

Partnerzy kierunku
 

PARTNER WIZERUNKOWY

Poznan Film Commission - biuro filmowe Miasta Poznania funkcjonujące w strukturach poznańskiej instytucji kultury – Estrady Poznańskiej. Zajmuje się promowaniem potencjału filmowego Poznania (bazy firm i specjalistów, sprzętu oraz zaplecza filmowego) wśród producentów i reżyserów filmowych. poznanfilmcommission.pl

 

Dom produkcyjny rodem z Poznania. Zajmujemy się kompleksową produkcją filmową fabularną, dokumentalną i na potrzeby komercyjne: reklamy, filmy wizerunkowe, korporacyjne.  Świadczymy również konkretne usługi z zakresu produkcji: realizacja zdjęć, postprodukcja, CGI, compositing, korekta barwna etc. Posiadamy własną halę zdjęciową i bogate zaplecze sprzętowe. www.pwfilmowa.pl

 

PARTNER TECHNOLOGICZNY


Największa wypożyczalnia sprzętu filmowego w regionie, dla profesjonalistów jak i amatorów. W ofercie kamery, obiektywy, grip, światło, dźwięk oraz szereg akcesoriów takich jak: follow focus, monitory, kompendia, rekordery itp. Mamy w ofercie sprzęt takich marek jak ARRI, Red, Sony, Canon, BlackMagic, Zeiss, Cooke. 2k4k.pl

Program
  1. Prawo w Filmie i TV (10 godz.)
    • Przepisy ogólne - od Konstytucji do prawa zwyczajowego
    • Ustawa o kinematografii, ustawa o radiofonii i telewizji
    • Rozporządzenia MKiDN i regulaminy PISF i TVP
    • Przepisy dot. BHP i posiłków profilaktycznych
    • Prawo autorskie w produkcji filmowo-telewizyjnej
  2. Produkcja reklamowa (8 godz.)
    • Podstawowe pojęcia związane z produkcja filmową na potrzeby reklamowe
    • Wybrane formy filmowe służące promocji
    • Reklama podprogowa
    • Billboard sponsorski
    • Teaser
    • Reklama/spot
    • Film produktowy
    • Relacja
    • Film wizerunkowy/korporacyjny
  3. Organizacja produkcji filmowej oraz Dystrybucja filmowa (32 godz.)
    • Czym jest produkcja filmowa?
    • Scenariusz
    • Harmonogram
    • Technologia i efekty specjalne
    • Kosztorysowanie filmu
    • Inwestorzy – finansowanie produkcji filmowej
    • Budżet promocji
    • Dystrybucja kinowa
    • Dystrybucja w nowych mediach
    • Przyszłość mediów
  4. Scenariusz filmowy (20 godz.)
    • Czym jest scenariusz - cechy scenariusza, etapy powstawania
    • Współpraca producenta ze scenarzystą
    • Prawa scenarzysty/prawa producenta w umowie na development literacki
    • Finansowanie developmentu
    • Ćwiczenie narracyjne – lektura i analiza zadań z wyznaczeniem niezbędnych elementów narracyjnych i ich korektą
    • Wymagania producenta wobec tekstu, artykułowanie uwag i ich egzekucja
    • Scenariusz oryginalny a scenariusz pisany na zlecenie/adaptacja
    • Scenariusz TV/powstawanie formatu i jego rozwój
    • Film jako dzieło zespołu, miejsce scenarzysty w drużynie
  5. Sztuka operatorska (20 godz.)
    • Opowiadanie obrazem - inscenizacja filmowa a kompozycja obrazu filmowego
    • Światło w filmie
    • Kolor w filmie
    • Jednorodność obrazu filmowego, styl fotograficzny
    • Zadania operatora obrazu, współpraca z reżyserem
    • Praca nad koncepcją zdjęć do filmu fabularnego, proces zdjęciowy
    • Współczesny sprzęt zdjęciowy, postprodukcja obrazu, kopia DCP
    • Sztuka operatorska w filmie dokumentalnym
    • Montaż w filmie a praca operatora obrazu
    • Operator w procesie pracy nad scenariuszem
  6. Scenografia filmowa (6 godz.)
    • Podstawowe techniki i zagadnienia związane z budową scenografii
    • Współpraca scenograf – wykonawca – produkcja
    • Techniki scenograficzne na konkretnych przykładach, z omówieniem kosztów i zastosowań poszczególnych technologii
    • Wykonanie podstawowych imitacji materiałów: kamień, metal, drewno, zapoznanie z techniką odlewu, termoformowania, frezowania CNC, wydruku 3D
  7. Dźwięk w filmie i reklamie (18 godz.)
    • Składowe ścieżki dźwiękowej filmu i reklamy
    • Filmowe zawody dźwiękowe
    • Przygotowanie do zdjęć na etapie preprodukcji
    • Przygotowanie planu zdjęciowego do ujęć dźwiękowych na etapie produkcji
    • Komunikacja na poziomie producent – pion dźwiękowy – pion operatorski – reżyser
    • Akustyka planu zdjęciowego
    • Rodzaje sprzętu do rejestracji dźwięku na planie
    • Sposoby realizacji dźwięku w filmie i reklamie
    • Nadzór producencki na etapie montażu audio i wideo
    • Praca w studiu dźwiękowym
    • Postprodukcja dźwięku
    • Efekty synchroniczne, postsynchroniczne
    • Zgranie, mix i mastering dźwięku
  8. Postprodukcja (12 godz.)
    • VFX
    • Color grading
    • Montaż
    • Proste przykłady animacji
  9. Reżyseria (20 godz.)
    • Wprowadzenie do reżyserii
    • Analiza techniczna filmu
    • System pracy pionu reżyserskiego
    • Omówienie przykładowych produkcji
    • Od podstaw: scenariusz, scenopis, storybord, casting
    • Dramaturgia i wizja projektu
  10. Procedury filmowania w mieście (4 godz.)
    • Zadania PFC
    • Uzyskiwanie zgód  i pozwoleń
    • Przykłady procedur miejskich
    • Finansowanie produkcji filmowych z budżetu funduszu filmowego
  11. Film dyplomowy (30 godz.)
Organizacja nauki

Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 9-10 zjazdów i trwają od piątku (od godz. 16.00) do niedzieli (do godz. 16.00). Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku Collegium Da Vinci przy ul. gen. T. Kutrzeby 10.

Czas trwania: 2 semestry, 180 godzin

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia kierunku filmowego w CDV jest wspólna realizacja filmu dyplomowego z opiekunami grup. Film dyplomowy - to finał i podsumowanie zdobywanych przez cały rok umiejętności praktycznych. W grupach pod okiem doświadczonych praktyków powstanie scenariusz, na bazie którego słuchacze zrealizują – już jako samodzielni producenci - swoją etiudę, film.

Michał Gramacki

Manager kultury, opiekun kierunku

Były współpracownik Konsulatów w USA (Los Angeles) i w Australii (Sydney). Związany z produkcją odbywających się w Poznaniu 4 międzynarodowych festiwali: TRANSATLANTYK, ANIMATOR, SHORT WAVES oraz MALTA. Menadżer miejskich projektów Poznań Film Commission (pomoc informacyjna i organizacyjna dla producentów) oraz Regionalnego Funduszu Filmowego Poznań (narzędzie do wspierania produkcji filmowych). Odpowiedzialny za miejską koordynację podczas realizacji programów do wielu stacji telewizyjnych (m.in. BBC, National Geographic, TVN, TVP) oraz do filmów dokumentalnych i fabularnych (m.in. „W Spirali“, „Decay“, „Chronology“, „Metr od Świętości“).

Xawery Żuławski

Reżyser, scenarzysta

Ukończył Wydział Reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Jego debiut fabularny „Chaos“ (2006) zdobył główną nagrodę na festiwalu debiutów filmowych "Młodzi i film" w Koszalinie, a także nagrodę za debiut reżyserski na 31. FPFF w Gdyni. Największym jak dotąd sukcesem Żuławskiego – zarówno komercyjnym, jak i artystycznym jest jego druga fabuła, „Wojna poslko-ruska“ (2009). Ta adaptacja powieści Doroty Masłowskiej przyniosła mu wiele nagród, m.in. Paszport Polityki. Obecnie związany z Krakowską Szkołą Filmową AMA.

Michał J. Zabłocki

Producent, scenarzysta, kierownik produkcji

Jeden z najbardziej doświadczonych Kierowników produkcji filmów fabularnych w Polsce. Organizował produkcję około 40 filmów w Polsce, współpracował z czołówką polskich reżyserów. Przebywał wraz ekipami filmowymi także za granicą (USA, ZSRR, Mongolia, Wietnam, Wielka Brytania i inne). Pracował kilkakrotnie jako producent nadzorujący lub wykonawczy (2002-2014) m.in. w filmach „Inkowie w Polsce”, „Job”, „Wojna żeńsko-męska”, „Chce się żyć”, „Carte Blanche”. Związany w 1989 – 2014 z uczelniami: Wydział RTV UŚl, Akademia Krakowska, Akademia Łazarskiego, Akademia Koźmińskiego, Warszawska Szkoła Reklamy, Warszawska Szkoła Filmowa, Regionalne Ośrodki Edukacji.

Kamil Przełęcki

Producent, ekspert ekonomiczny, wykładowca

Kierował produkcją takich filmów jak „Katyń" (reż. A.Wajda), „Zemsta" (reż. A.Wajda), „Wyrok na Franciszka Kłosa” (reż. A.Wajda) czy "Statyści" (reż. M.Kwieciński). „Barbórka” (M.Pieprzyca) „Król życia” (reż. J.Zieliński) oraz seriali TV: „Oficerowie” (reż. M.Dejczer), „Stacyjka” (reż. R.Piwowarski). Ekspert ekonomiczny PISF; wykładowca kierunków związanych z mediami: Akademia Koźmińskiego, Uczelnia Łazarskiego w Warszawie, Warszawska Szkoła Filmowa, Gdyńska Szkoła Filmowa oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach - Wydział Radia i Telewizji.

Wacław Mączyński

Producent, reżyser i scenarzysta

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Produkcji Filmowej i Telewizyjnej na PWSFTViT w Łodzi. Założyciel SQMStudio i Poznańskiej Wytwórni Filmowej, związany głównie z produkcjami komercyjnymi, autor filmów reklamowych, wizerunkowych i koroporacyjnych.

Marek Betlej

Scenograf

Pracownik w firmie Props – Dekoracje Rzeźbiarskie s.c., która powstała w 2007 roku. Zajmuje się scenografią teatralną filmową i reklamową, budową makiet. W produkcjach filmowych najczęściej przypada mu wykończenie plastyczne scenografii. Ważniejsze produkcje filmowe, w których brał udział: „Miasto 44”, „Generał – zamach w Gibraltarze”, „Pora Mroku”, „Janosik – prawdziwa historia”, „Po prostu Julia” - serial; „Ikea – i ty tu urządzisz” - reklama; „Sony Xperia” – reklama.

Grzegorz Łoszewski

Wykładowca, scenarzysta

Jest wykładowcą scenariusza w PWSFTiT w Łodzi oraz GSF w Gdyni. Wykładowca i script doctor na licznych filmowych warsztatach. Współpracował przy powstaniu scenariuszy do filmów: „Wałęsa”, „Bez wstydu”, „Katyń”. Scenarzysta m.in. „Komornika” w reż. F. Falka, „Bez wstydu” Filipa Marczewskiego, „Nocy Świętego Mikołaja” w reż. Janusza Kondratiuka, „Wszystkich Świętych”, w reż. Andrzeja Barańskiego. W swoim dorobku ma również scenariusze i adaptacje dla Teatru TV oraz seriale TV, w tym między 2008-2012 „Ojciec Mateusz” oraz między 2002 -2003 „Kasia i Tomek”.

Kamil Rutkowski

Szef Technologii - CTO DI Factory

W branży filmowej pracuje od 2003 roku, gdzie zaczynał jako grafik komputerowy. Od 2005 roku rozpoczął pracę w The Chimney Pot, gdzie następnie zajął się rozwojem technologicznym firmy. Odpowiedzialny m.in. za kalibrację procesu postprodukcji fabularnej, projektowanie i testowanie workflow, tworzenie narzędzi informatycznych i skryptów programistycznych do celów postprodukcyjnych. W 2008r. stanął na czele działu Digital Intermediate, a w 2009 rozbudował dział cyfrowej rekonstrukcji obrazu. W 2012r. został przewodniczącym międzynarodowego zespołu DI w ramach grupy The Chimney Pot. Pracował przy ponad 130 polskich i zagranicznych filmach fabularnych zarówno współczesnych jak i rekonstruowanych, takich jak "Katyń", "Popiełuszko", "Sala Samobójców", "Baby są jakieś inne", "W imię...", "Sanatorium pod Klepsydrą" , "Wesele", "Rękopis znaleziony w Saragossie". Ponad 100 z nich nadzorował jako DI Supervisor. Wielokrotnie prezentował swoje osiągnięcia na międzynarodowych sympozjach, takich jak FMX (Stuttgart), InsightOut (Berlin), IDIFF (Paryż), Camerimage (Bydgoszcz).

Jędrzej Sabliński

CEO DI Factory, Członek Polskiej Akademii Filmowej

Nadzorował cyfrową obróbkę obrazu do ponad 120 filmów fabularnych, m.in. „Katyń” w reżyserii A.Wajdy, ze zdjęciami P. Edelmana, do którego wykonano DI w rozdzielczości 4K (po raz pierwszy w Europie) oraz rekonstrukcje cyfrowe ponad 40 filmów – m.in. „Rękopis znaleziony w Saragossie”, „Faraon” czy „Ziemia Obiecana”. Prezentował swoje osiągnięcia na licznych sympozjach i seminariach m.in. w Amsterdamie na IBC – największych targach przemysłu filmowego i telewizyjnego, w Stuttgarcie na FMX – europejskich targach efektów specjalnych i w Paryżu na IDIFF – europejskim sympozjum postprodukcji.

Paweł Paczkowski

Kompozytor, realizator dźwięku

Realizował dźwięk na planach ponad 1000 reklam telewizyjnych w Polsce i za granicą. Obecnie firma Darkbeatzstudio, której jest właścicielem, jest odpowiedzialna za stronę dźwiękową największych kampanii reklamowych, takich jak np. „Pascal Kontra Okrasa” w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Grecji, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii i innych. Oprócz tego jako kompozytor jest autorem muzyki do wielu spotów reklamowych w Polsce i Europie.

Janusz Tatarkiewicz

Reżyser, autor zdjęć, wykładowca

Absolwent Wyższego Studium Fotografii w Warszawie oraz Wydziału Komunikacji Multimedialnej w zakresie fotografii na ASP w Poznaniu. Przez niemalże 20 lat pracował w Telewizji Polskiej na stanowisku operatora obrazu, współpracował także z TP jako autor zdjęć w produkcjach filmowych i teatralnych. Obecnie aktywny realizator zdjęć filmów dokumentalnych, reklamowych i teledysków oraz starszy wykładowca na Wydziale Animacji Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Anita Trzyna

Producent, kierownik produkcji

Absolwentka Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej na WRiTv w Katowicach oraz Facultad de Bellas Artes na Uniwersytecie w Salamance. Producentka i kierowniczka produkcji, początkowo związana z realizacjami telewizyjnymi i filmem dokumentalnym. Aktualnie producent wiodący w Poznańskiej Wytwórni Filmowej. Produkuje i kieruje produkcjami filmów reklamowych oraz projektów autorskich.

 

 

Warunki rekrutacji

Nabór na studia podyplomowe rozpocznie się 18 kwietnia 2016 roku i będzie trwał do momentu wyczerpania limitu miejsc. Przyjęcie kandydatów na studia następuje na podstawie kolejności zgłoszeń.

Rekrutacja trwa do 15 października 2016!

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy wypełnić internetowy formularz rekrutacyjny oraz  złożyć następujące dokumenty:

  • podanie do JM Rektora CDV (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • ankietę osobową (wydrukowaną z formularza rekrutacyjnego),
  • dwie podpisane kserokopie umowy (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • dyplom ukończenia uczelni wyższej,
  • jedno zdjęcie,
  • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej 300 zł.
Sposób składania dokumentów
Komplet dokumentów należy złożyć w Biurze Rekrutacji, ul. gen. T. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań (parter, pokój R034) najpóźniej w terminie 14 dni od momentu wypełnienia formularza rekrutacyjnego – osobiście, przez osoby trzecie lub wysłać pocztą.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Opłata za studia składa się z jednokrotnej, bezzwrotnej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 300 zł oraz czesnego. Czesne za studia można wpłacać jednorazowo oraz w 2 lub 10 ratach.

Absolwenci CDV:

  • zostają zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej,
  • otrzymują zniżkę w czesnym (wielkość pierwszej z dziesięciu rat).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
91 1750 1019 0000 0000 1284 1493
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwa kierunku]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto. 
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informację dotyczącą pierwszego zjazdu oraz indywidualnego numeru subkonta do wpłat czesnego.

Opłaty za studia w roku akademickim 2016/2017
Nazwa kierunku1 rata2 raty10 rat
Produkcja filmowa 7 800 zł 3 900 zł 780 zł

 

Biuro Rekrutacji

Parter, pokój R034
tel.: 61 27 11 100/101/102
fax: 61 27 11 199
rekrutacja@cdv.pl

poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00
sobota 9:00 - 14:00

Opiekun merytoryczny kierunku

Michał Gramacki
m.gramacki@poznanfilmcommission.pl

Wypełnij formularz i zagwarantuj sobie miejsce na studiach!