Prelegenci

    • prof. Inger Eriksson 

Eriksson

Profesor edukacji w Uniwersytecie Sztokholmskim, prowadzi projekty, w których nauczyciele są współbadaczami procesów nauczania i uczenia się. Szczególną uwagę kieruje na rozwijanie praktyki nauczania matematyki, gdzie uczniowie rozwijają rozumowanie algebraiczne z wykorzystaniem zasad Dawydowa. Od wielu lat współpracuje z badaczami z Moscow State University of Psychology and Education. Jest koordynatorką państwowego seminarium CHAT w Sztokholmie. 

 

 

 


            • dr Mirosław Dąbrowski

Dąbrowski

Doktor matematyki, pracownik Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, członek-współzałożyciel Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, edukator. W latach 2007-2011 koordynator ogólnopolskich badań monitorujących umiejętności trzecioklasistów, autor koncepcji projektu Dzieci myślą. Jak skutecznie uczyć dzieci myślenia matematycznego – w latach 2012-2013 opiekun naukowy pilotażu projektu realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Koordynator projektów edukacyjno-wydawniczych Matematyka 2001 i Przygoda z klasą, autor ponad stu publikacji podręcznikowych i poradnikowych dotyczących nauczania matematyki.

 


            • mgr Joanna Wójcicka 

Wójcicka

Pedagożka i specjalistka w zakresie diagnozy i terapii dzieci oraz młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki, edukatorka. Terapeutka w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej nr 1 w Łodzi. Założycielka i dyrektorka Centrum Wspierania Edukacji i Rozwoju Arkana.
Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i rodziców, słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów z zakresu diagnozy i terapii trudności matematycznych. Współautorka gier edukacyjnych „Matematyczne rozgrywki”, „Mnożę i dzielę” wyd. Annał oraz publikacji „Polubić matematykę” wyd. AHE.