01_podyplomowe_1.png

Nowoczesne Public Relations

Dlaczego warto?
PR to z jednej strony najbardziej dynamicznie rozwijająca się branża, a z drugiej fascynująca dziedzina. Ci którzy zwiążą się z nią zawodowo, z pewnością nigdy nie będą mogli narzekać na nudę i brak urozmaicenia.
Jest to jednocześnie jedna z tych dziedzin, w  których solidna wiedza teoretyczna musi iść w parze z praktyką i doświadczeniem. Studia podyplomowe Nowoczesne Public Relations pokazują jakie public relations znajduje zastosowanie w konkretnych obszarach i pozwalają samodzielnie zmierzyć się słuchaczom z wyzwaniami i sytuacjami, przed którymi codziennie stają specjaliści ds. PR. Dlatego właśnie do minimum ograniczyliśmy liczbę zajęć teoretycznych na rzecz zajęć warsztatowych, ćwiczeń i case study, a do ich prowadzenia zaprosiliśmy fachowców i praktyków z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie komunikacji marketingowej.

 

Piotr Komorowski
Szef Strategii w agencji Q&A Communications 
kierownik merytoryczny kierunku 

Wiedza i umiejętności
  • wiedza na temat specyfiki funkcjonowania i pracy mediów 
  • wiedza za zakresu budowania strategii PR dla marek, przedsiębiorstw i instytucji oraz planowania i prowadzenia procesów komunikacji społecznej 
  • umiejętność organizowania pracy komórki PR w przedsiębiorstwie lub jednostce administracji 
  • umiejętność efektywnego wykorzystania narzędzi i warsztatu pracy PR – owca 
  • kompetencje wystąpień publicznych
  • kreowanie wizerunku 
  • umiejętność kształtowania relacji z mediami i prowadzenia komunikacji własnej firmy 
Uczestnicy 

Public relations studia podyplomowe skierowane są do:

  • studentów i absolwentów wyższych uczelni, chcących uzyskać kwalifikacje w obszarze public relations oraz komunikacji biznesowej i społecznej
  • pracowników małych, średnich firm i korporacji, zajmujących się dziedziną promocji, marketingu i PR
  • pracowników administracji  zajmujących się komunikacją społeczną i promocją lub chcący zdobyć kwalifikacje w tym obszarze
  • PR-owców i dziennikarzy chcących poszerzyć swoją wiedzę
  • osób zajmujących się  kreaowaniem wizerunku
Partner kierunku

Program
1. WSTĘP DO PR - PUBLIC RELATIONS WE WSPÓŁCZESNEJ KOMUNIKACJI BIZNESOWEJ 
  • Public relations we współczesnej komunikacji biznesowej. Miejsce PR w organizacji
  • Podstawowe narzędzia marketing mix
2. MEDIA RELATIONS – WSPÓŁCZESNY RYNEK MEDIÓW I ZARZĄDZANIE RELACJAMI  Z MEDIAMI 
  • Współczesny rynek mediów i  praktyczne zasady współpracy z dziennikarzami
  • Monitoring i ocena skuteczności działań PR
  • Powstawanie telewizyjnego i radiowego programu informacyjnego 
  • Podstawowe narzędzia prowadzenia działań media relations. Cwiczenia praktyczne
3. KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA MAREK
  • PR w zarządzaniu wizerunkiem marki. Cele, strategia i narzędzia Brand PR
  • Top 10 trendów w brand PR na 2017
  • Specyfika pracy z mediami lifestylowymi
  • Współpraca z blogerami, celebrytami i zewnętrznymi ekspertami w budowaniu i promowaniu wizerunku marek  
  • Metody prowadzenia procesu kreatywnego
4. NOWOCZESNE NARZEDZIA PR
  • Nowe trendy i zjawiska w komunikacji marketingowej /Nowoczesne narzędzia prowadzenia działań PR
  • Współczesna blogosfera. Świat i PR oczami blogera  
  • Skuteczna komunikacja  w social media.  Facebook, Instagram, Youtube i inne. Przegląd najważniejszych narzędzi komunikacji w social media. Case study i warsztaty 
  • Kreowanie i zarządzanie stronami www 
5. ZARZADZANIE WIZERUNKIEM W KRYZYSIE
  • Znaczenie kryzysów dla wizerunku przedsiębiorstw
  • Podstawowe zasady komunikacji i  zarządzania kryzysem medialnym 
  • Techniki wypowiedzi do mediów w sytuacjach kryzysowych – warsztat z kamerą
  • Warsztaty: Symulacja kryzysowa z podziałem na role 
6. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA, KORPORACYJNA I EMPLOYER BRANDING 
  • Budowanie wizerunku firmy na rynku i w otoczeniu biznesowym - istota działań B2B i B2C 
  • Cele i narzędzia komunikacji wewnętrznej. Komunikacja zmiany. Employer branding 
  • Warsztaty: Przygotowanie kampanii z zakresu komunikacji wewnętrznej
7. KOMUNIKACJA PR W SFERZE PUBLICZNEJ
  • PR miast i regionów
  • PR w administracji publicznej 
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu przedsiębiorstw - Case study
  • Konsultacje społeczne i komunikacja inwestycji 
8. MARKETING SPORTOWY I SPONSORING
  • Rola sponsoringu i marketingu sportowego w budowaniu strategii wizerunkowej przedsiębiorstwa. Pozyskiwanie sponsorów i patronatów medialnych
  • Budowanie wizerunku klubu sportowego na przykładzie klubu piłkarskiego KKS Lech Poznań
  • Współpraca z mediami sportowymi i organizacja biura prasowego czasie sportowych imprez masowych
  • Warsztaty: Przygotowanie koncepcji i planu wspólpracy ze sponsorami i partnerami medialnym w trakcie imprezy sportowej
9. AUTOMOTIVE PR
  • Specyfika automotive PR i współpracy z mediami motoryzacyjnymi
  • PR automotive w przyszłości – jakie trendy, media, narzędzia, etc
  • Organizacja targów i eventów prasowych na przykładzie branży Automotive. Launch nowego produktu
  • Kryzys w PR automotive – dlaczego ignorowanie jego oznak to początek końca brandu i jak sobie potem radzić
10. PR W KULTURZE I EDUKACJI 
  • Sponsoring i mecenat jako narzędzia wspierania organizacji 
  • Zarządzanie wizerunkiem w instytucjach kultury
  • Komunikacja marketingowa w edukacji 
  • Event marketing
  • Warsztat: Przygotowanie planu promocji imprezy kulturalnej
11. FASHION PR 
  • Identyfikacja DNA marek modowych, tworzenie brand booków 
  • Brand journalism,  storytelling i storyselling  w branży modowej 
  • Inbound marketing w branży Fashion
  • Trendwatching w budowaniu wizerunku marki modowej
12. SEMINARIUM DYPLOMOWE
Organizacja nauki

Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 9-10 zjazdów. Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku Collegium Da Vinci przy ul. gen. T. Kutrzeby 10.

Czas trwania: 2 semestry, 200 godzin

Warunki zaliczenia
  • obecność na zajęciach /80%/
  • projekt dyplomowy

Piotr Komorowski

Kierownik merytoryczny studiów

Szef Strategii największej agencji PR w Poznaniu - Q&A Communications, wcześniej zdobywał doświadczenie w firmach  Edelman Polska i Sport Mega Marketing. Pracował m.in. dla: marek Tyskie, Lech Premium, Pilsner Urquiell, Ksiażęce, PKO BP, Subway, San Leon Energy, KKS Lech Poznań, Lorenz Snack – World, T –Mobile, Nivea, Żabka, Lajkonik, Urząd Miasta Poznania. Oprócz budowania startegi PR zajmuje sie doradztwem wizerunkowym i komunikacją kryzysową.

Maciej Budzich

Autor bloga Mediafun.pl

Ikona polskiej blogosfery. Pasjonat i komentator nowych mediów, fan niestandardowych działań reklamowych i zastosowań nowych technologii w budowaniu marki i wizerunku. Jego blog mediafun.pl to strona już niemal kultowa, a sam Budzich stał się autorytetem w dziedzinie nowych mediów. Laureat nafgrody Blog Dekady.

Jakub Góralczyk

Kierownik ds. public relations

W Public Relations od ośmiu lat; w tym czasie zajmował się PR-em produktowym, korporacyjnym, CSR-em, komunikacją wewnętrzną oraz zarządzaniem kryzysowym i mediami społecznościowymi dla firm takich, jak L’Oreal, Kompania Piwowarska, Nivea, a obecnie SEAT (Volkswagen Group Polska). Prywatnie fan motoryzacji, muzyki klasycznej i literatury grozy.

Tomasz Kanton

Współzałożyciel firmy Wymyślnik

Zajmuje się marketingiem i komunikacją od blisko 18 lat. Były PR-owiec oraz ekspert w zakresie planowania i strategii. Przez 5 lat kierował zespołem brand PR w Kompanii Piwowarskiej i był odpowiedzialny za kształtowanie działań PR produktowego dla całego portfela firmy. W 2007 i 2010 roku nagrodzony Złotymi Spinaczami i wyróżnieniami za kampanie PR takich marek jak Peroni Nastro Azzuro, Lech Premium, Lech Pils, Tyskie, Żubr czy Grolsch. 

Joanna Kardasz - Dyc

Dziennikarz, Wykładowca, Prezenter radiowy i telewizyjny

Ekspert w dziedzinie komunikacji i dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Przez wiele lat publicysta. W mediach od 1996 roku. Pracowała m.in. w Expressie Poznańskim, Gazecie Poznańskiej, Telewizji WTK w Poznaniu. Aktualnie także pracownik TVP w Warszawie oraz współpracownik Radia Merkury, gdzie prowadzi poranne rozmowy z zaproszonymi do studia gośćmi. 

dr Krzysztof Kuźmicz

Wykładowca, Certyfikowany Tutor, Dziennikarz, Animator Kultury

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie: pedagogika, specjalność: pedagogika medialna. Aktualnie zatrudniony na stanowisku adiunkta w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów Collegium Da Vinci w Poznaniu. Jest autorem licznych publikacji naukowych oraz monografii pt. „E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci” i ponad 1000-ca godzin audycji radiowych.

Maciej Mazurek

Autor blogów: ZuchRysuje.pl i ZuchPisze.pl

Już pięciokrotnie (2011 – 2015) uznany za jednego z najbardziej wpływowych blogerów w Polsce. Trzykrotny finalista Blogu Roku, zwycięzca kategorii ArtBlogi (2012) oraz zdobywca wyróżnienia głównego Blog Roku 2012. Współorganizuję Blog Conference Poznań – ogólnopolską konferecję dla blogerów. Jest również współorganizatorem spotkań integrujących i edukujących środowisko poznańskich blogerów – BLOGtej.

Jan Mazurczak

Prezes Zarządu PLOT

Prezes Zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, w skład której wchodzi także komórka zajmująca się pozyskiwaniem dla miasta konferencji i kongresów - Poznań Convention Bureau. Twórca pierwszej w Polce i Europie akcji marketingowej, wykorzystującą pomysł wyprzedaży w promocji miasta – akcji "Poznań Za Pół Ceny" (dotychczas odbyło się dziewięć edycji, kopiowanej przez kilkadziesiąt destynacji w Polsce). 

Tomasz Piasny

Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Dealerskiej SKODA

Od 16 lat pracuje dla korporacji międzynarodowych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w branży FMCG (kategoria: herbata i kawa) i kontynuuje je od 12 lat w motoryzacji w działach PRu, marketingu i rozwoju sieci dealerskiej pracując dla marki SKODA w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Ukrainie.  W 2011 wybrany PRowcem Roku w branży motoryzacyjnej przez magazyn „Media i Marketing”. W swojej codziennej pracy zawsze kwestionuje „status quo”.



Aleksander Rosa

PR Manager w Endu Sport

Dziewięcioletnie doświadczenie w obszarze komunikacji, wizerunku i zarządzania projektami. Przygodę z PR rozpoczynał w 2006 roku w sieciowej agencji PR Edelman Polska w Warszawie, gdzie odpowiadał za komunikację wewnętrzną firm z działu healthcare. W latach 2009-2012 związany był z administracją państwową w obszarze działań związanych z wizerunkiem. Obecnie pełni funkcję menadżera w Prelite Public Relations, gdzie odpowiada za projekty wizerunkowe kilku znanych marek. 

Sebastian Starczewski

Dyrektor Marketingu i Ticketingu klubu sportowego KKS Lech Poznań

W trakcie swojej kariery zawodowej,  pracował dla wielu firm branży FMCG. Swoje doświadczenie w zakresie handlu i marketingu zdobywał na kierowniczych stanowiskach w takich firmach jak SABMiller, Wrigley, Bahlsen, Grupa Żywiec S.A. i Żabka Polska. Pasjonat  piłki nożnej, który przekłada doświadczenie w dziedzinie strategii marketingowych marek konsumenckich, zdobyte w miedzynarodowych korporajach na budowanie wizerunku jednego z najbardziej profesjonalnie prowadzonych klubów sportowych w Polsce.

Katarzyna Sekścińska

Coach, Trener, Doradca wizerunkowy, Specjalista ds. Fashion PR-u

Doświadczenie oraz umiejętności zdobywała budując wizerunek i współtworząc sukces finansowy amerykańskich marek z branży Retail na rynku polskim  (m.in. Tommy Hilfiger, Footlocker, Pepe Jeans). Jako doświadczony manager i coach tworzy obecnie autorskie programy szkoleniowe. Jako doradca wizerunkowy, specjalista ds. Fashion PR-u i organizacji eventów współpracuje m.in. z Dolnośląską Szkołą Wyższą, Stowarzyszeniem Ulicy Świdnickiej,  Concept Storem Fu-Ku i innymi podmiotami.

Szymon Sikorski

Prezes Zarządu i Strateg w Agencji PR Publicon

Dyrektor ds. Komunikacji społecznej Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Członek Rady Etyki Public Relations. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day promującej rewolucje jaka dokonuje się dzięki nowym mediom. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. W 2012 roku nagrodzony Złotym Spinaczem za projekt w kategorii Public Affairs & Lobbying.

Hanna Surma

Rzecznik  prasowy Prezydenta Miasta Poznania

Warunki rekrutacji

Nabór na studia podyplomowe rozpocznie się 18 kwietnia 2016 roku i będzie trwał do momentu wyczerpania limitu miejsc. Przyjęcie kandydatów na studia następuje na podstawie kolejności zgłoszeń.

Rekrutacja trwa do 15 października 2016!

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy wypełnić internetowy formularz rekrutacyjny oraz złożyć następujące dokumenty:

  • podanie do JM Rektora CDV (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • ankietę osobową (wydrukowaną z formularza rekrutacyjnego),
  • dwie podpisane kserokopie umowy (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • dyplom ukończenia uczelni wyższej,
  • jedno zdjęcie,
  • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej 300 zł.
Sposób składania dokumentów

Komplet dokumentów należy złożyć w Biurze Rekrutacji, ul. gen. T. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań (parter, pokój R034) najpóźniej w terminie 14 dni od momentu wypełnienia formularza rekrutacyjnego – osobiście, przez osoby trzecie lub wysłać pocztą.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.


Opłata za studia składa się z jednokrotnej, bezzwrotnej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 300 zł oraz czesnego. Czesne za studia można wpłacać jednorazowo oraz w 2 lub 10 ratach.

Absolwenci CDV:

  • zostają zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej,
  • otrzymują zniżkę w czesnym (wielkość pierwszej z dziesięciu rat).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
91 1750 1019 0000 0000 1284 1493
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwa kierunku]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto. 
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informację dotyczącą pierwszego zjazdu oraz indywidualnego numeru subkonta do wpłat czesnego

Opłaty za studia w roku akademickim 2016/2017
Nazwa kierunku1 rata2 raty10 rat
PR w sektorze prywatnym i publicznym 5 600   zł 2 800 zł 560 zł


Biuro Rekrutacji

Parter, pokój R034
tel.: 61 27 11 100/101/102
fax: 61 27 11 199
rekrutacja@cdv.pl

poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00
sobota 9:00 - 14:00

Wypełnij formularz i zagwarantuj sobie miejsce na studiach!