edukacja.jpg

Kreowanie wizerunku menedżera

DLA KOGO?
  • Menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy na co dzień swoją osobą reprezentują firmę, idee, siebie i od których oczekuje się konkretnego oddziaływania w sferze publicznej prezentacji.

JAKIE UMIEJĘTNOŚCI NABĘDZIE UCZESTNIK?

Dzięki szkoleniu uczestnik pozna sposoby, narzędzia, techniki, które pozwolą:

  • poznać w praktyce proces projektowania własnego wizerunku,
  • poznać istotę procesu kreowania wizerunku menedżera wśród pracowników i otoczenia zewnętrznego,
  • zrozumieć zjawisko autoprezentacji i poznają przykłady strategii autoprezentacyjnych,
  • doskonalić elementy składowe komunikacji niewerbalnej i przećwiczą je w praktyce,
  • wypracować zasady protokołu dyplomatycznego oraz biurowego savoir-vivre i przećwiczą je w praktyce,
  • poznać najczęściej popełniane błędy podczas procesu kreowania wizerunku,
  • udoskonalić własne umiejętności prezentacyjne i wystąpień publicznych.

 

MIEJSCE: COLLEGIUM DA VINCI, POZNAŃ
TERMINY:
  • 20-21.02.2017r.
  • 13-14.03.2017r.
  • 17-18.04.2017r.
  • 22-23.05.2017r.
  • 15-16.06.2017r.
 
CZAS TRWANIA: 16h/2 DNI
CENA: 890 zł brutto

I. PODSTAWOWE ELEMENTY KREOWANIA WIZERUNKU MENEDŻERA
1. Wizerunek menedżera jako narzędzie komunikacji z otoczeniem. 
  • Omówienie pojęcia wizerunek, tożsamość menedżera,
  • Omówienie elementów wizerunku,
  • Omówienie cech image (syntetyczność; wiarygodność; pasywność; żywość; prostota; dwuznaczność),
  • Omówienie typów wizerunków, czynników wpływających na wizerunek. 
2. Rodzaje wizerunków menedżera.

3. Autoprezentacja jako świadome manipulowanie wrażeniem/strategie autoprezentacji.
  • Omówienie strategii autoprezentacyjnych (ingracjacja; autopromocja; kreowanie wizerunku osoby, doskonałej moralnie; zastraszanie; wizerunek osoby bezradnej, zależnej od innych).
4. Wizerunek a komunikacja niewerbalna.
  • Omówienie komunikacji niewerbalnej jako sygnałów w komunikowaniu, w tym: kinezjetyka; parajęzyk; autoprezentacja (techniczna); dotyk; proksemika; chronemika; elementy otoczenia.
5. Zasady kreowania zaufania przez menedżera.
  • Omówienie elementów wpływających na budowę zaufania wśród publiczności.
6. Narzędzia wykorzystywane przez menedżera do kreowania własnego wizerunku w zespole.
  • Styl zarządzania/styl komunikacji z zespołem,
  • Budowa kultury organizacyjnej własnego zespołu,
  • Sztuka wywierania wpływu na zespół pracowników.
7. Zasady savoir-vivre wykorzystywane podczas kreacji wizerunku menedżera.
  • Omówienie savoir-vivre z perspektywy ubioru, formy zachowań podczas wizyt, korespondencji, etykiety telefonicznej.
8. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi związanymi z wizerunkiem menedżera/ochrona wizerunku menedżera.
II. DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH MENEDŻERA
1. Istota prezentacji i wystąpień publicznych jako proces komunikacji z otoczeniem.           
  • Omówienie prezentacji z pkt. widzenia strategii przygotowania.
  • Omówienie prezentacji jako działania marketingowego.
2. Rola prezentera – zdefiniowanie oczekiwań publiczności.
  • Omówienie roli prezentera jako kreatora prezentacji,
  • Analiza prezentera pod kątem jego oceny ze strony słuchaczy.

3. Opracowanie strategii przekazu informacji – komunikacja informacyjna i perswazyjna.

4. Komunikacja werbalna – jak mówić  aby publiczność słuchała.
  • Omówienie procesu komunikacji werbalnej,
  • Omówienie negatywnych typów osobowościowych słuchaczy i sposobów radzenia sobie z nimi,
  • Omówienie typów rozmówców i sposobów radzenia sobie z nimi,
  • Omówienie komunikacji informacyjnej i perswazyjnej.    
 
5. Przygotowanie prezentacji/wystąpienia publicznego/zdefiniowanie etapów prezentacji.
  • Omówienie procesu tremy i radzenia sobie z nim.
  • Omówienie strategii przygotowania prezentacji.
  • Projektowanie prezentacji (werbalnej i multimedialnej).
  • Układ prezentacji.
  • Wystąpienia nagrywane przed kamerą i odtwarzane wraz z bieżącym feedbackiem.
 
6. Analiza prezentacji i wystąpienia publicznego pod kątem czasu, miejsca i wykorzystywania narzędzi podczas przekazu.
           
7. Analiza najczęściej pojawiających się błędów podczas prezentacji i wystąpień. 
           
8. Doskonalenie umiejętności prezentacyjnych i wystąpień publicznych – praca z kamerą.
WIĘCEJ INFORMACJI I ZAPISY
Artur Szymański
Manager ds. sprzedaży
tel. 61 2711037/ kom. 697 690 749