szkolenia2b.jpg

Doskonalenie procesu kadrowego w szkole: awans zawodowy i ocenianie pracy nauczycieli.

Temat szkolenia podyktowany jest wprowadzeniem zmian w ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189) Zmiany te wprowadzone zostały ustawą z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203).

Zgodnie z przyjętą ustawą zmienione zostały między innymi regulacje odnoszące się do przebiegu ścieżki awansu zawodowego nauczycieli i obejmują powiązanie jej z oceną pracy. Zmienia się także sam sposób oceniania nauczycieli, w tym także nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze.

Cele szkolenia

  • Wzmocnienie kompetencji dyrektora szkoły/przedszkola/placówki w zakresie zarządzania procesem kadrowym  z uwzględnieniem zmian w ocenianiu nauczycieli i przebiegu ich awansu zawodowego.

Dlaczego warto

"W każdym miejscu pracy ludzie chcą się rozwijać i awansować - aby to czynić powinni co jakiś czas otrzymywać informację zwrotną o swojej pracy.

Naszym wyzwaniem jest uczynienie oceniania pracy nauczycieli i ich awansowania narzędziem motywacji do pracy i do rozwoju ich kompetencji zawodowych". 

Elżbieta Walkowiak

Wieloletni nauczyciel

 Korzyści dla uczestnika

  • pogłębią wiedzę dotyczącą zmian w przebiegu awansu zawodowego i oceniania nauczycieli.
  • poznają zadania dyrektora związane z ich wprowadzeniem,
  • pogłębią wiedzę na temat funkcji i cech skutecznej oceny jako narzędzia motywacji pracowników.

 Czas trwania

  • Szkolenie trwa 3h 

 Miejsce

  • Collegium Da Vinci
    ul. Kutrzeby 10
    61-719 Poznań

 

Progran szkolenia

  • Omówienie zmian w awansie zawodowych i ocenianiu nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze.
  • Zadania dyrektora związane z awansowaniem i ocenianiem, w tym opracowanie i wdrożenie regulamin określającego wskaźniki oceny pracy nauczycieli, odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów oceny ich pracy na poszczególnych stopniach awansu zawodowego oraz uwzględniające specyfikę pracy w danej szkole.
  • Cele oceniania pracowników, ich kryteria, sposoby pozyskiwania informacji o ich pracy, Cechy oceny motywującej do rozwoju.