dic1.png

Doradztwo i coaching
Studia I stopnia, stacjonarne i niestacjonarne

CZYM JEST DORADTWO I COACHING

Doradztwo i coaching to innowacyjny kierunek studiów, dostosowany do potrzeb szybko zmieniającego się rynku pracy, uczący umiejętności praktycznych i społecznych, poszukiwanych przez pracodawców. Program studiów został opracowany z udziałem 15 uznanych na rynku praktyków z obszaru psychologii, coachingu i konsultingu.

Coaching to proces, który pomaga pojedynczym osobom, firmom lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju, polepszeniu efektów działania i osiągnięciu celu. Jako jedyni w Polsce mamy patronat dwóch najbardziej liczących się międzynarodowych organizacji rozwoju osobistego: International Coach Federation i REFA.

W roku akademickim 2015/2016 kierunek doradztwo i coaching w Collegium Da Vinci został nagrodzony w Ogólnopolskim Konkursie i Programie Akredytacyjnym „Studia z Przyszłością” oraz znalazł się na szczycie listy studiów coachingowych w Polsce według magazynu „Cogito”.

Kierunek doradztwo i coaching to pierwsze w Polsce studia licencjackie o takim profilu. Do tej pory kompetencje z tego zakresu można było zdobywać jedynie podczas studiów podyplomowych lub kursów. 


NASI WYKŁADOWCY
Adam Bekier, wykładowca CDV i coach ICF, KOMPAS #1
"Jestem coachem. Czyli kim?"

 

zapisz się

JAKĄ SPECJALIZACJĘ WYBRAĆ?
Trener biznesu

Jeśli myślisz o pracy trenera i szkoleniowca to specjalizacja dla Ciebie. Zdobędziesz praktyczną wiedzę oraz poznasz narzędzia niezbędne do prowadzenia szkoleń i warsztatów.

Coaching rozwojowy

Specjalizacja przygotowana z myślą o osobach, które chcą rozwijać kompetencje coachingowe m.in. poprzez symulacje coachingowe, sesje z klientem, superwizję grupową i indywidualną, własną praktykę coachingową.

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Wybierając tę specjalizację zdobędziesz kompleksową wiedzę na temat procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji oraz praktyczne umiejętności z obszaru miękkiego i twardego HR. Będziesz mógł pracować jako doradca zawodowy. 

CIEKAWY CDV

"Sportowiec to nie tylko umięśniony tuman. Sport, jak każda branża, wymaga zaangażowania, inteligencji, strategii, odporności na stres, dojrzałego podejścia do niektórych spraw. Istotnym elementem jest również umysł. Doradztwo i coaching zapewnia rozwój, który w przyszłości pozwoli mi zostać trenerem".

Artur Zakrzewski

student kierunku doradztwo i coaching

przeczytaj cały wywiad z Arturem

JAK ZORGANIZOWANA JEST NAUKA I KTO BĘDZIE CIĘ UCZYŁ?
  • Ponad 90% zajęć w programie studiów to zajęcia praktyczne.
  • Nabędziesz specjalistyczne, konkretne umiejętności oraz kompetencje społeczne, które, jak podkreślają pracodawcy, są dla nich najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu.
  • Współpracujemy z wieloma podmiotami zewnętrznymi, których przedstawiciele prowadzą zajęcia.
  • Uzyskasz gruntowną wiedzę psychologiczną. Wśród wykładowców jest trener-superwizor Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Na studiach możesz uzyskać najbardziej rozpoznawalną na świecie akredytację coachingową International Coach Federation.
  • Jako studentka/student CDV otrzymasz bezpłatnie pakiet najnowszego oprogramowania Microsoft Office.
  • Chcemy, aby studenci mogli rozwijać się całościowo i zgodnie ze swoją wizją, dlatego oprócz specjalizacji możesz wybrać dodatkowe przedmioty związane z innymi kierunkami dostępnymi w Collegium Da Vinci, m.in. grafiką, informatyką, media workingiem, edukacją prorozwojową, zarządzaniem kreatywnym.

Czy wiesz, że w coachingu biznesowym stawki sięgają 1,5 - 3 tys. zł. za 1,5 godzinną sesję, zaś za indywidualny life-coaching trzeba zapłacić 300 - 600 zł za sesję. (źródło: hrstandard.pl)
ATUTY KIERUNKU
2 moduły zrealizowane w ciągu dwóch semestrów o wartości rynkowej 12 000 zł przygotują Cię do zdobycia certyfikatu ICF. U nas masz to w cenie studiów!
            • Jako jedyni w Polsce posiadamy patronat International Coach Federation i REFA, które stanowią gwarancję najwyższego poziomu kształcenia w zakresie doradztwa oraz coachingu.
            • Ponad 90% zajęć w programie studiów to zajęcia praktyczne! W tym: warsztat pracy doradcy i coacha (ponad 550 godzin) oraz warsztat pracy trenera (ponad 300 godzin).
            • Zajęcia prowadzą uznani doradcy, trenerzy i coachowie z wieloletnim stażem i doświadczeniem w pracy dla biznesu, administracji publicznej i samorządowej oraz doradcy zawodowi.
            • Przekazujemy praktyczną wiedzę na temat budowania własnej marki coachingowej na rynku, aby zagwarantować naszym absolwentom konkretny i szybki start w zawodzie
            • Nasz kierunek znalazł się na samym szczycie listy studiów coachingowych w Polsce według magazynu „Cogito”.
            • Program studiów opracowany z udziałem 15 uznanych na rynku praktyków z  obszaru  psychologii, coachingu i konsultingu.
            • Studenci mają dostęp do najnowocześniejszej w Poznaniu pracowni fokusowej wyposażonej w urządzenia do eyetrackingu i EEG Biofeedback, przeznaczonej m.in. do prowadzenia profesjonalnych badań jakościowych i sesji coachingowych
CENTRUM NETWORKINGOWE DLA COACHÓW I TRENERÓW
  • Wraz z ICF tworzymy przestrzeń, w której spotkają się miłośnicy coachingu, organizując cykliczne warsztaty i spotkania branżowe "Coaching Cafe” i "Learning forum".

  • Jesteśmy współorganizatorem warsztatów w ramach Międzynarodowgo Tygodnia Coachingu"Coaching Week”

  • Katedra Coachingu i Zarządzania jest organizatorem otwartych spotkań KOMPAS, w ramach których praktycy z zakresu rozwoju osobistego i zarządzania dzielą się z uczestnikami swoim doświadczeniem.



Dołącz do nas na FB i bądż na bieżąco z organizowanymi wydarzeniami
facebook.com/DoradztwoICoaching 

Debata zorganizowana podczas Międzynarodowego Tygodnia Coachingu w CDV

PARTNERZY KIERUNKU
hays
f5
mbc
wifi
innersource
milado
infopraca
COACHING ROZWOJOWY

Jeśli chcesz:

  • poznać techniki i narzędzia coachingowe
  • nauczyć się prowadzenia procesu coachingowego w praktyce
  • skoncentrować się przede wszystkim na rozwoju kompetencji osobistych z wykorzystaniem elementów treningu rozwoju osobistego oraz pracy wglądowej (polegającej na poznaniu głębokich, często nieuświadomionych przyczyn konkretnych zachowań)
  • umiejętnie diagnozować oraz rozwiązywać problemy etyczne pojawiające się w pracy coacha.

 

Wybrane moduły:

  • psychologiczne aspekty pracy coacha
  • praca z klientem w coachingu
  • rozwój kompetencji coacha

Wybrane przedmioty:

  • psychologia rozwoju człowieka
  • superwizja i mentoring w pracy profesjonalnego coacha
  • elementy treningu interpersonalnego
TRENER BIZNESU

Jeśli chcesz:

  • pracować jako trener lub facylitator (osoba, która udrożnia komunikację między osobami bądź grupami w celu osiągnięcia wspólnego celu) w firmach i organizacjach
  • nauczyć się metodologii i nabyć praktyczne umiejętności prowadzenia szkoleń i warsztatów
  • zrozumiale przekazywać wiedzę innym
  • budować atmosferę i przestrzeń sprzyjającą uczeniu się i rozwojowi
  • przeprowadzać negocjacje
  • moderować spotkania
  • opanować sztukę autoprezentacji adekwatnej do roli i sytuacji
  • stosować narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej
  • nauczyć się analizowania danych, wyciągania wniosków i raportowania na potrzeby procesu szkoleniowego lub doradczego.

króliczek

Czy wiesz, że wg. Ogólnopolskiego Badania Zarobków Sedlak & Sedlak Trenerzy średnio zarabiają 4500 zł brutto miesięcznie. 10 % najbardziej doświadczonych zarabia ponad 8000 zł miesięcznie.

 

Wybrane moduły:

  • Warsztat pracy trenera biznesu
  • Warsztat pracy facylitatora
  • Kluczowe umiejętności w pracy facylitatora i trenera

Wybrane przedmioty:

  • Rola trenera i uczenie się dorosłych
  • Projektowanie szkoleń
  • Facylitator i trener jako mistrzowie komunikacji


W ramach tej specjalizacji masz możliwość uzyskania certyfikacji potwierdzającej kompetencje trenerskie Train The Trainer.






 
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI

Jeśli chcesz:

  • poznać procesy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
  • zdobyć wiedzę i umiejętności w obszarze tzw. twardego HR (z ang. human resources – zasoby ludzkie) oraz z zakresu działań administracyjno-płacowych związanych z kadrami, jak np. zawieranie umów o pracę, wyliczanie płac i urlopów
  • zdobyć wiedzę i umiejętności w obszarze tzw. miękkiego HR; poznać wszelkie zadania związane z dbałością o wysoką jakość zatrudnionej kadry, jak np. procesy rekrutacji, analiza potrzeb szkoleniowych, dbanie o rozwój

 

Moduły

  • Praktyczne aspekty ZZL w organizacji
  • Procesy kadrowo- płacowe w organizacji

Wybrane przedmioty:

  • Ocena pracowników
  • Systemy czasu pracy i ich rozliczanie
  • Praktyczne aspekty naliczania wynagrodzeń
  • Zarządzanie relacjami z pracownikami
ARTUR ZAKRZEWSKI- student kierunku doradztwo i coaching

zakrzewskiJaka jest Twoja pasja?

Moją pasją jest gimnastyka, a dokładniej skoki na trampolinie. 8 lat mojej wytężonej pracy na treningach, gdzie dawałem z siebie wszystko, zaowocowało w 2007 roku zdobyciem złotego medalu na ogólnopolskiej olimpiadzie młodzieży. Tam zauważył mnie trener kadry narodowej i zaprosił na zgrupowanie. Tym sposobem jako 15-letni chłopak przeprowadziłem się do Poznania.

Dlaczego wybrałeś kierunek doradztwo i coaching?

Sportowiec to nie tylko umięśniony tuman. Sport, jak każda branża, wymaga zaangażowania, inteligencji, strategii, odporności na stres, dojrzałego podejścia do niektórych spraw. Istotnym elementem jest również umysł. Doradztwo i coaching zapewnia rozwój, który w przyszłości pozwoli mi zostać trenerem.

W jaki sposób studia pomagają Ci realizować Twoje pasje i cele życiowe?

Z trudem udaje mi się znaleźć czas na wszystko. Własne treningi, trenowanie innych w skokach, dom, sen, dieta... A trzeba też znaleźć czas również na edukację czy rozrywkę. Na szczęście w CDV z uwagi na moje treningi i udział w zawodach umożliwiono mi studia w trybie indywidualnym. Nabywam umiejętności, które pomagają mi lepiej zarządzać sobą i w skuteczny sposób motywować do pracy osoby, które trenuję.

Czym chciałbyś się zajmować w przyszłości?

Główny cel to reprezentowanie Polski na Igrzyskach Olimpijskich. Byłem bardzo blisko wyjazdu do Rio de Janeiro w 2016, niewiele mi zabrakło. Gdy już zakończę karierę sportowca, chcę spróbować życia jako artysta w cyrku akrobatycznym. Natomiast gdy już zakończę swoje cyrkowe wakacje, moim celem jest stworzenie prawdziwego centrum gimnastycznego. Niczego w nim nie zabraknie. Będą baseny z gąbkami, trenerzy przygotowania fizycznego, jak i mentalnego, odnowa biologiczna, noclegi, stołówki dietetyczne itp. Takie centra istnieją już np. w Stanach Zjednoczonych i Skandynawii.

Co najbardziej lubisz na naszej uczelni?

Nigdy nie lubiłem szkoły. Zawsze starałem się jak najdalej od niej uciec. Aż do teraz. Od pierwszych zajęć tak mi się spodobało w CDV, że z zaciekawieniem czekałem na następne zjazdy. Zdobyta wiedza naprawdę przydaje się w życiu i już stosuję ją w praktyce. Ale najważniejsi są ludzie. Wspaniali, różni, ciekawi, często z oddalonych od siebie o setki kilometrów miejsc. Każdy z zaciekawieniem i szacunkiem słucha, co inny ma do powiedzenia. Wspólnie staramy się także rozwiązywać problemy. To jest wartość, którą niełatwo będzie znaleźć gdzieś indziej.

dr hab. ADAM BASZYŃSKI - wykładowca na kierunku doradztwo i coaching

adam baszynskiCo jest dla Ciebie najważniejsze w nauczaniu, jak pracujesz ze studentami? Czego najbardziej chciałbyś ich nauczyć, co zaszczepić, co przekazać, czym się podzielić?

W dydaktyce najważniejsze jest, żeby nie było nudno. Nudna szkoła, nudni nauczyciele zabiją ciekawość w każdym człowieku. Zatem praca ze studentami musi być często przerwana - mniej lub bardziej związanym z tematem - żartem. Poza tym wierzę, że nauczyć można się wszystkiego. Potrzebne jest tylko właściwe nastawienie. Zatem chciałbym przekazać swoim studentom, że najważniejsza w tym co robią jest wewnętrzna motywacja, czyli przekonanie, że np. matematyka jest łatwa.

Co Ciebie w życiu oraz w pracy ciekawi?

Zawodowo lubię pracować ze studentami, choć uczucie to nie zawsze jest odwzajemniane. Naukowo interesują mnie prądy anarchistyczne, a ponieważ jestem ekonomistą, to w szczególności ciekawi mnie anarchokapitalizm. Doświadczenia z rządami krajowymi (nie tylko polskimi, w końcu w administrację unijną wiarę stracili chyba nie tylko Brytyjczycy) zachęcają do przeprowadzenia eksperymentu polegającego na zastąpieniu władzy dobrowolnymi umowami oraz zastąpieniu systemu państwowej alokacji dóbr mechanizmem rynkowym.

Prywatnie kręcą mnie podróże, samodzielnie zaplanowane i zorganizowane, zwłaszcza w formie trampingu.

Jak spędzasz wolny czas?

Ja nie mam wolnego czasu. Zawsze jestem zajęty. Jeżeli przyjąć, że wolny czas to przeciwieństwo czasu poświęcanego pracy, to najchętniej spędzam go w podróży. Dokąd? Nieważne. Ważne, żeby było ciepło. Im cieplej, tym lepiej. Uważam, że 36,6 st. C to jeszcze nie tropik, ale w takiej temperaturze wreszcie daje się żyć.

Z czego czerpiesz inspirację?

Z książek i rozmowy z drugim człowiekiem. Ponieważ nie zawsze rozmowa jest możliwa, więc pozostaje czytanie książek. Żałuję tylko, że w natłoku codziennych spraw coraz mniej czasu pozostaje na czytanie dla przyjemności. No bo czytania literatury zawodowej zarzucić nie mogę.

Co jest Twoim sensem życia, co sprawia, że chce Ci się rano wstać z łóżka?

Zegar biologiczny, czyli zespół procesów biochemicznych koordynowaniach u ssaków przez melatoninę zachodzących w organizmie z regularnością mniej więcej 24-godzinną. Zatem niezależnie od dnia tygodnia, pory roku czy innych okoliczności około 6:45 jestem na nogach. Nieskomplikowany ze mnie przedstawiciel naczelnych. Nie potrzebuję nadzwyczajnych bodźców, żeby rano wstać.

Do czego dążysz, o czym marzysz?

Chciałbym zamieszkać kiedyś na stałe w bardziej sprzyjającym człowiekowi klimacie, gdzieś gdzie wytwarzają dobre wino i chleb.

*Poniższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych.


ZAJĘCIA - zajęcia realizowane na uczelni: warsztaty, ćwiczenia, konwersatoria, wykłady, lektoraty, seminaria, laboratoria, zajęcia WF oraz praktyki u pracodawców 

PROJEKTY - samodzielna praca studenta pod nadzorem nauczyciela akademickiego: realizacja projektów związanych z zajęciami, case study z praktykami, wykłady otwarte, koło naukowe, konsultacje z praktykami, szkolenia biura karier

Kierunkowe efekty kształcenia - Doradztwo i Coaching

Kierunkowe efekty kształcenia - Doradztwo i Coaching 2013-2016

Struktura modułowa, lata 2015-2018

Struktura modułowa, lata 2016-2019

Struktura modułowa, lata 2017-2020

 

Studia stacjonarne:


Semestr Izajęciaprojekty
Moduł ogólny 20 0
Wprowadzenie do coachingu 50 30
Podstawy komunikacji 50 30
Wprowadzenie do psychologii 100 50
Moduł WF 20 0
Semestr IIzajęciaprojekty
Procesy decyzyjne i wywieranie wpływu 50 20
Zachowania organizacyjne - grupa 50 25
Wprowadzenie do zarządzania 50 20
Ekonomika przedsiębiorstwa 50 30
Warsztaty kreatywności i twórczego myślenia 50 20
Moduł językowy 40 30
Moduł WF 20 0
Moduł technologiczny 15 0
Semestr IIIzajęciaprojekty
Zachowania organizacyjne - jednostka 50 20
Warsztat pracy doradcy i coacha I 100 60
Moduł do wyboru 50 30
Moduł językowy II 40 30
Moduł technologiczny II 15 0
Semestr IVzajęciaprojekty
Warsztat pracy doradcy i coacha II 100 50
Konflikt i zmiana 50 25
Moduł do wyboru 50 30
Moduł językowy III 40 30
Proseminarium 5 10
Semestr Vzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 100 60
Moduł specjalizacyjny 100 60
Seminarium dyplomowe I 10 40
Negocjacje w biznesie 50 30
Jednostka a społeczeństwo 50 20
Semestr VIzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 100 60
Seminarium dyplomowe II 10 40
Moduł do wyboru 50 30
Praktyki 360 0
Kurs ICF cz.I
Kurs ICF cz.II
Business Practice Case
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Przywództwo w biznesie
Tworzenie strategii nowego biznesu
Socjoantropologia rozrywki
Sztuka mówienia
Warsztat pracy trenera biznesu
Metody i koncepcje zarządzania w nowoczesnych organizacjach
Wprowadzenie do Web Design
CMS dla nieinformatyków
Komunikat wizualny
Współczesny konsument jako źródło wyzwań dla biznesu
Zarządzanie sobą w czasie
Nowe media w coachingu. Między teorią a praktyką
Trener biznesuzajęciaprojekty
Warsztat pracy trenera biznesu 100 60
Warsztat pracy facylitatora 100 60
Kluczowe umiejętności w pracy facylitatora i trenera 100 60
Zarządzanie Zasobami Ludzkimizajęciaprojekty
Praktyczne aspekty Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji 100 60
Wyzwania współczesnego Zarządzania Zasobami Ludzkimi 100 60
Procesy kadrowo-płacowe w organizacji 100 60
Coaching rozwojuzajęciaprojekty
Psychologiczne aspekty pracy coacha 100 60
Rozwój kompetencji coacha 100 60
Praca z klientem w coachingu 100 60

Studia niestacjonarne:


Semestr Izajęciaprojekty
Moduł ogólny 20 0
Wprowadzenie do coachingu 30 30
Podstawy komunikacji 30 30
Wprowadzenie do psychologii 60 50
Semestr IIzajęciaprojekty
Procesy decyzyjne i wywieranie wpływu 30 20
Zachowania organizacyjne - grupa 30 25
Wprowadzenie do zarządzania 30 20
Ekonomika przedsiębiorstwa 30 30
Warsztaty kreatywności i twórczego myślenia 30 20
Moduł językowy I 30 20
Moduł WF 20 0
Moduł technologiczny 15 0
Semestr IIIzajęciaprojekty
Zachowania organizacyjne - jednostka 30 20
Warsztat pracy doradcy i coacha I 60 60
Moduł do wyboru 30 30
Moduł językowy II 30 20
Moduł technologiczny II 15 0
Semestr IVzajęciaprojekty
Warsztat pracy doradcy i coacha II 60 50
Konflikt i zmiana 30 25
Moduł do wyboru 30 30
Moduł językowy III 30 20
Proseminarium 5 10
Semestr Vzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 60 60
Moduł specjalizacyjny 60 60
Seminarium dyplomowe I 10 40
Negocjacje w biznesie 30 30
Jednostka a społeczeństwo 30 20
Semestr VIzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 60 60
Seminarium dyplomowe II 10 40
Moduł do wyboru 30 30
Praktyki 360 0
Kurs ICF cz.I
Kurs ICF cz.II
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Przywództwo w biznesie
Tworzenie strategii nowego biznesu
Socjoantropologia rozrywki
Sztuka mówienia
Zarządzanie sobą w czasie
Nowe media w coachingu. Między teorią a praktyką
Współczesny konsument jako źródło wyzwań dla biznesu
Warsztat pracy trenera biznesu
Studium Profesjonalnego Coacha
Rozwój osobisty coacha
Metody i koncepcje zarządzania w nowoczesnych organizacjach
Pomoc skoncentrowana na rozwiązaniach
CMS dla nieinformatyków
Komunikat wizualny
Trener biznesuzajęciaprojekty
Warsztat pracy trenera biznesu 60 60
Warsztat pracy facylitatora 60 60
Kluczowe umiejętności w pracy facylitatora i trenera 60 60
Zarządzanie Zasobami Ludzkimizajęciaprojekty
Praktyczne aspekty Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji 60 60
Wyzwania współczesnego Zarządzania Zasobami Ludzkimi 60 60
Procesy kadrowo-płacowe w organizacji 60 60
Coaching rozwojuzajęciaprojekty
Psychologiczne aspekty pracy coacha 60 60
Rozwój kompetencji coacha 60 60
Praca z klientem w coachingu 60 60

Absolwentka psychologii na UAM w Poznaniu, podyplomowych studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania w firmie oraz studium trenerskiego. Certyfikowany Trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Przez ostatnich kilka lat poszerza swoją wiedzę i profesjonalny warsztat pod okiem coachów, trenerów i konsultantów, m.in. z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Francji w nurcie Organizacyjnej Rozwojowej Analizy Transakcyjnej.

Posiada doświadczenie, jako HR Business Partner oraz menadżer w zakresie zarządzania zespołami sprzedażowymi.

W swojej pracy wykorzystuje głównie teoretyczne założenia Analizy Transakcyjnej w celu systemowej diagnozy procesów zachodzących na poziomie organizacji i jednostki.

Od prawie 8 lat specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń m.in. z zakresu psychologii sprzedaży i zarządzania, HRM, rozwoju umiejętności osobistych oraz coachingiem dla kadry menadżerskiej.

Zajmuje się również budowaniem strategii HR w organizacjach, a w tym procesami związanymi m.in. z: rekrutacją i selekcją, Assessment Centre/ Development Centre, tworzeniem: profili kompetencyjnych, SOOP, standardów obsługi klienta, systemami motywacyjnymi, ścieżkami rozwoju, zarządzaniem talentami, Employer Brending’iem.

Trener, coach, konsultant w organizacjach oraz wykładowca akademicki. Twórca wielu autorskich programów szkoleniowych i rozwojowych. Twórczo wykorzystuje różnorodne formy przekazu wiedzy i ćwiczenia umiejętności, aby warsztaty przez nią prowadzone były ciekawą podróżą w głąb siebie. 

Prywatnie fanka pracy z końmi, dobrej książki w szczególności twórczości Dostojewskiego, dobrego filmu. Ślad po sobie zostawia również pracując w projekcie aktywizacji zawodowej rodziców samotnie wychowujących dzieci.

Pasjonuje się tematyką przywództwa, wprowadzania zmiany w organizacjach oraz neuronauką. Relaksuje się uprawiając fitness.

Dziekan Wydziału Nauk Społecznych

Pedagożka, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Związana z tą Uczelnią do 2000 roku. W latach 2000-2015 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Kierowała Zakładem Badań nad Rozwojem Profesjonalnym Nauczycieli oraz Zakładem Pedeutologii (2005-2015). Pełniła funkcje prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą (2003-2012) oraz prorektora ds. nauki (2012-2015). Uczestniczy w pracach programowych w zakresie europejskich doktoratów profesjonalnych dla nauczycieli (EDiTE/Horyzont 2020). Jest członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Brała udział w pracach Komitetu Rozwoju Polskiej Edukacji Narodowej PAN przy Wydziale I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Pedagogicznym. Od 2012 roku pełni funkcję redaktorki naczelnej wydawanego we współpracy Towarzystwa z DSW Forum Oświatowego. Jest także członkiem rad programowych kilku innych punktowanych czasopism pedagogicznych. Należy do ISCAR-a - międzynarodowego stowarzyszenia badaczy lokujących swe projekty w perspektywie społeczno-kulturowej. . Jest autorką wyróżnionych nagrodami ministrów podręczników akademickich, kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz kilku ekspertyz w zakresie współpracy szkół z uczelniami w edukacji

Przebieg pracy: Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; w tymże uniwersytecie pracowała jako pracownik naukowo-dydaktyczny do uzyskania profesury. Wykładała równolegle na Uniwersytecie Warszawskim (1998-2001), a jako visiting profesor, również we Francji (Paryż, Lyon, Saint Nazaire, Besancon) i w Rosji (Moskwa). W latach 2005-2017 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, a od roku 2016 – w Colegium Da Vinci w Poznaniu. Dokonania: w latach 90., w ramach prac ministerialnej komisji ds. reformy szkolnictwa wyższego ówczesnego MEN, współtworzyła nowy system edukacji dla uczelni wyższych (3+2). Opublikowała ok 80 publikacji naukowych, w większości artykułów, w dziedzinach glottodydaktyki, lingwistyki stosowanej (do 1989) i nauk o komunikowaniu (od 1990); wypromowała 6 doktorów i 230 magistrów. Przez 18 lat zarządzała strukturami uczelnianymi, głównie w Poznaniu i Wrocławiu. Kierowała zakładami naukowymi w UAM i DSW, współkierowała dwoma instytutami naukowymi UAM. Była też viceprzewodniczącym Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej oraz senatorem (DSW). W latach 1994-1997 pracowała w Paryżu jako vice dyrektor, w Stacji Naukowej Polskiej Akademii Nauk; promowała naukę polską we Francji oraz budowała zręby współpracy pomiędzy uczelniami polskimi i francuskimi. W ramach projektu UE przez 12 lat współpracowała z francuską organizacją ARAPEN na rzecz integracji kulturowej młodzieży europejskiej i jej przygotowania do ochrony środowiska. Wiedza i zainteresowania naukowe – obszary: języki i ich funkcjonowanie, komunikowanie językowe, wielojęzyczność i wielokulturowość, nowe media, komunikacja wizualna, zmiany zachowań językowych zachodzące pod wpływem cyfryzacji, przyszłość narzędzi komunikowania, prognozowanie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, kompresja przekazów językowych i multimedialnych, europejska polityka językowa. Umiejętności: 1/ edukacja, w tym kształcenie: głównie dorosłych – studentów i doktorantów, w grupach polskich, francuskich i międzynarodowych, w j polskim i francuskim; 2/ komunikowanie i praca z ludźmi, w tym kierowanie zespołami ludzkimi i zarządzanie, 3/ praca w środowisku dwu- i wielokulturowym (kontekst międzynarodowy). Nagrody i odznaczenia: 2 nagrody Rektora UAM za osiągnięcia dydaktyczne (1986, 1991), nagroda naukowa Rektora UAM (1989), Medal Komisji Edukacji Narodowej (1994). Zainteresowania i hobby: historia kultury materialnej w Europie (architektura, szczeg. gotyk francuski, secesja, pruskie budownictwo z cegły), ceramika (w tym szczeg. stara porcelana), rozwój pisma (typografia i grafika), wystrój wnętrz (historia mebli, gobeliny), filmy on line, oglądane pod kątem środków gry aktorskiej (jako formy komunikacji niewerbalnej) i efektów (re)konstrukcji cyfrowej starych taśm filmowych. Ulubiona forma relaksu: rower.

Doktor habilitowany w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia, nauczyciel akademicki. Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, studiował na specjalności bankowość. Rozprawa doktorska dotyczyła oceny pracy oraz systemów motywowania stosowanych w sektorze bankowym. W pracy habilitacyjnej zajmował się analizą konkurencji na rynku usług bankowych w krajach transformujących się. W pracy dydaktycznej koncentruje się na zagadnieniach mikro- i makroekonomii oraz analizy ekonomicznej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania rynków i procesu konkurencji. Autor i współautor licznych publikacji, w tym podręczników akademickich, m.in. Przewodnik po zadaniach z makroekonomii. W przeszłości pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i PWSZ im. Stanisława Staszica w Pile. Z zamiłowania podróżnik (głównie tramping), koniecznie z aparatem fotograficznym.

 

Doktor nauk humanistycznych, coach, trenerka umiejętności psychospołecznych, entuzjastka Analizy Transakcyjnej i Non-Violent Communication.

Łączy przygotowanie akademickie z licznymi kursami i szkołami z zakresu psychologii, dzięki czemu prowadzi z powodzeniem różnorodne formy uczenia – od wykładów, poprzez konwersatoria i seminaria do warsztatów i treningów umiejętności interpersonalnych. Ukończyła Studium Umiejętności Osobistych Trenera i Lidera w Szkole Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii, Studium Trenerskie w Pracowni Psychologicznej Spotkanie, kurs Trener Zmian przygotowujący do przeprowadzania klientów indywidualnych i instytucjonalnych przez zmiany kompetencyjne i rozwojowe, Szkołę Analizy Transakcyjnej (zdała test 101), kurs Akredytowany Coach International Coach Federation, kurs Mindfulness Based Stress Reduction, jest certyfikowaną trenerką i facylitatorką DiSC. Uczestniczka zaawansowanego programu szkoleniowego Praktyk Analizy Transakcyjnej dla osób pracujących z organizacjami.

Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu rozwijania kompetencji psychospołecznych (specjalizuje się w komunikacji interpersonalnej, zarządzaniu stresem i asertywności) oraz sesje Assessment Center i Development Center. Szkoliła między innymi kadrę menadżerską Poczty Polskiej S.A., Ministerstwa Finansów, pracowników Urzędów Marszałkowskich w Kielcach i Katowicach, kadrę naukowo-dydaktyczną Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechniki Poznańskiej oraz European University Viadrina Frankfurt, pracowników przedsiębiorstw oraz studentów. W ramach projektu Wielkopolska Akademia HR zrealizowała ponad 600 godzin doradczych w wielkopolskich małych i średnich przedsiębiorstwach, badając potrzeby rozwojowe tych organizacji oraz projektując działania szkoleniowe (badania fokusowe, badania kultury organizacyjnej, sesje DC, przegląd/przygotowanie opisów stanowisk i siatek kompetencji).

Na co dzień związana z Centrum Psychologiczno-Coachingowym inspeerio, gdzie prowadzi coachingi oraz warsztaty rozwoju kompetencji interpersonalnych, koordynuje projekty psychoedukacyjne, a także – na portalu inspeerio – publikuje artykuły popularyzujące psychologię, coaching i rozwój osobisty.

Skupia się na szukaniu zasobów. Wierzy, że zmiana przekonań zmienia rzeczywistość.

Absolwent zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i ekonomii na Uniwersytecie Burgundzkim we Francji. Prezes zarządu InnerSource, wiceprezes zarządu Fundacji na rzecz rozwoju Politechniki Poznańskiej.
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem na stanowiskach zarządczych. Akredytowany coach ICF, trener i wykładowca akademicki. Specjalizuje się w tematyce przywództwa w biznesie i budowania zespołu. Prowadził z tego zakresu gościnne wykłady m.in. na ESCP Europe w Paryżu i UE w Poznaniu. Od lat uczy studentów Politechniki Poznańskiej komunikacji i przywództwa. Jako coach pracuje głównie z kadrą zarządzającą dużych przedsiębiorstw.

Executive Coach, od 11 lat wspierający kadrę menedżerską w rozwoju kompetencji liderskich, przywódczych i własnego potencjału. Prowadzi coachingi, dla kierowników, menedżerów regionalnych, dyrektorów i członków zarządu. Pracowała dla firm m.in. z branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej, instalacyjnej, produkcyjnej i IT. Od 8 lat jest v-ce dyrektorem w firmie szkoleniowo – doradczej, w której odpowiada za sprzedaż i jakość programów rozwojowych, współtworzyła i kierowała projektami rozwojowymi dla kilku organizacji.

Psycholog, Certyfikowany Trener I° Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i konsultant w organizacjach oraz wykładowca akademicki.

Posiada praktyczne doświadczenie w diagnozowaniu potrzeb oraz opracowywaniu, wdrażaniu strategii zmian w organizacjach oraz interweniowaniu w zespołach i moderowaniu ich pracy. W swojej pracy indywidualnej oraz na rzecz organizacji, stosuje założenia i narzędzia z Analizy Transakcyjnej. Od 2007 roku poszerza swoją wiedzę i profesjonalny warsztat pod okiem coachów i konsultantów w organizacjach m.in. z Francji, Belgii, Wielkiej Brytanii, Francji, Węgier pracujących w nurcie Analizy Transakcyjnej.

Poza coachingami, prowadzi szkolenia i workshopy dla menedżerów, pracowników działów obsługi klienta oraz działów personalnych, warsztaty z Analizy Transakcyjnej oraz szkoli trenerów.

Wybrani klienci: Allegro, BIMs PLUS, BALMA Sp. z o. o., Galenica-Panax, GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A., Hydrosolar Warszawa, INEA S.A., NOTI, Polska Fundacja Przedsiębiorczości, Program Bell Szkoła Języków Obcych, Profutura, Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej, Solar Company S.A., Wielkopolska Grupa Aptekarska, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Volkwagen Poznań.

Absolwentka Collegium Da Vinci (kierunek Doradztwo i Coaching) oraz kursu akredytacyjnego ICF na ACC, WSG Coaching, WSB Zarządzanie, praktyk NLP oraz kilkudziesięciu kursów i warsztatów.
W ciągłym rozwoju szuka odpowiedzi na nurtujące pytania. 

Doświadczenie w sprzedaży, zarzadzaniu firmą, zarzadzaniu ZL, rekrutacji oraz coachingu managerskim i sprzedaży, prowadzeniu warsztatów, w ramach obowiązków służbowych zdobyła w ponad 20 firmach różnych branż  począwszy od akwizytora, agenta ubezpieczeniowego przez przedstawiciela handlowego, managera sprzedaży, KAM, kierownika działu, kierownika sieci sklepów, kierownika regionalnego, współwłaściciela firmy handlowej.

Obecnie freelancer, właściciel CST Coaching. Od 3 lat intensywnie zajmuje się coachingiem, szkoleniami w biznesie i z młodzieżą. Współpracuje w charakterze mentora z AIP Bydgoszcz. Po zrealizowanym rocznym projekcie „Coaching dla młodzieży” przy CEiPM OHP, została Partnerem na rzecz wypracowania rekomendacji w projekcie "Efektywnie dla młodzieży - nowe standardy na rynku pracy w województwie kujawsko-pomorskim". Wyniki prac trafią do Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, WUP, OHP i regionalnych instytucji rynku pracy.

Ma silne poczucie celu i skupia się na rozwiązaniach, co bardzo pomogło jej w trudnych momentach życia osobistego jak i w rozwoju zawodowym.

Uwielbia prace z drugim człowiekiem. Patrzeć jak rozwija się, zmienia, nie ważne czy to dziecko, manager, zagubiony rodzic, pracownik poszukujący własnej drogi, nastolatek, prezes firmy szukający właściwej strategii.

Po pracy, uwielbia wielogodzinne ciche „grzebanie” w ziemi, bliskość z naturą, medytacje, czytanie książek albo odjechaną imprezę w stylu transowym, wspinaczkę górską, godzinne opowieści nastoletniej córki o problemach egzystencjonalnych, wygłupy z synem, wyjazdy turystyczne z mężem.

Absolwentka studiów magisterskich na UAM  i  Collegium Da Vinci oraz podyplomowych na WSHiU. Właścicielka i twórca marek Rewolucja i Brain Solutions. Autorka kursów zawodowych przygotowanych dla Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego. Certyfikowana trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, w ramach działalności marki Rewolucja stworzyła własny program efektywnej nauki. Szkoliła nauczycieli i dyrektorów wielkopolskich placówek oświatowych, a obecnie jako główny trener koordynuje projekt zakładający przeszkolenie z zakresu efektywnej nauki kadrę pedagogiczną poznańskich placówek oświatowych. Autorka Akademii Animatora, licznych projektów edukacyjnych, a także półkolonii fabularnych organizowanych Poznaniu od 7 lat obsługujących ponad 500 dzieci rocznie. Projektowała i realizowała warsztaty dla dzieci oraz rodziców  w wielu miejscach w Polsce.

Coach w procesie akredytacji International Coach Federation. Twórca cyklu spotkań coachingowych dla kobiet: Babki w proszku.

 

Certyfikowany coach ACC ICF leadership&career coach, doradca zawodowy, doradca biznesu w ekonomi społecznej, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w pracy w obszarze marketingu i sprzedaży. Jest mentorem przygotowującym do egzaminu ACC w ramach ICF.

Współtwórczyni i właścicielka programu szkoleniowego dla coachów aprobowanego przez ICF Global - „Kluczowe kompetencje w praktyce profesjonalnego coacha (ACSTH)”. Dyrektor wielkopolskich struktur International Coaching Federation w latach 2012-2016, Członek Zarządu ICF od 2016 roku. 

Posiada doświadczenie w prowadzeniu sesji coachingowych indywidualnych, warsztatów dla firm handlowych i produkcyjnych, wyższych uczelni, organizacji pozarządowych oraz osób indywidualnych, bezrobotnych i niepełnosprawnych.

W swojej pracy coachingowej koncentruje się na ludzkich nawykach, przekonaniach i wartościach. Pracuje przede wszystkim w obszarach tj. rozwój kompetencji menedżerów, przywództwo, poszukiwanie własnego stylu lidera, wzrost efektywności pracy liderów, definiowanie i wykorzystywanie własnych talentów.

W ramach funkcji doradcy biznesowego współtworzy podmioty ekonomii społecznej m. in. spółdzielnie socjalne w subregionie pilskim.

Doktor nauk o zdrowiu, dyplomowany coach, adiunkt w Katedrze Coachingu i Politologii WSNHiD. Ukończył Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne (z elementami filologii polskiej, wiedzy o kulturze śródziemnomorskiej, hellenistyki), historię o specjalizacji pedagogicznej oraz filologię klasyczną na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a także studia z zakresu coachingu. Doktorat z obszaru neuronauk przygotował na Wydziale Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Specjalizuje się w life-coachingu oraz strategiach samorozwoju, inspirowanych koncepcją autoterapii Alberta Ellisa. Równocześnie z rozwojem kompetencji coachingowych podnosi swoje kwalifikacje w obszarze psychoterapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu. Jego zainteresowania badawcze skupiają się wokół integratywnych form rozwoju osobistego człowieka, w tym profilaktyki zdrowia psychicznego. Drugą ważną płaszczyzną jego aktywności naukowej są badania z pogranicza historii, sztuki, antropologii i psychologii, skoncentrowane na identyfikacji psychologicznego znaczenia wytworów artystycznych cywilizacji antycznych (gł. hellenistycznej) i kultur pogranicza (gł. grecko-indyjskiego). W 2011 roku opublikował monografię naukową "Starożytny PR? Sztuka hellenistyczna i jej psychologiczne tło na przykładzie królestwa Pergamonu" (Toruń), poświęconą poszukiwaniu antycznych form propagandy politycznej i psychologicznego wymiaru architektury i rzeźby greckiej. Opiekun Koła Naukowego Studentów "Doradztwa i coachingu

Pedagożka, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Związana z tą Uczelnią do 2000 roku. W latach 2000-2015 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Kierowała Zakładem Badań nad Rozwojem Profesjonalnym Nauczycieli oraz Zakładem Pedeutologii (2005-2015). Pełniła funkcje prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą (2003-2012) oraz prorektora ds. nauki (2012-2015). Uczestniczy w pracach programowych w zakresie europejskich doktoratów profesjonalnych dla nauczycieli (EDiTE/Horyzont 2020). Jest członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Brała udział w pracach Komitetu Rozwoju Polskiej Edukacji Narodowej PAN przy Wydziale I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Pedagogicznym. Od 2012 roku pełni funkcję redaktorki naczelnej wydawanego we współpracy Towarzystwa z DSW Forum Oświatowego. Jest także członkiem rad programowych kilku innych punktowanych czasopism pedagogicznych. Należy do ISCAR-a - międzynarodowego stowarzyszenia badaczy lokujących swe projekty w perspektywie społeczno-kulturowej. . Jest autorką wyróżnionych nagrodami ministrów podręczników akademickich, kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz kilku ekspertyz w zakresie współpracy szkół z uczelniami w edukacji

Absolwentka Politechniki Poznańskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Studiowała także zarządzanie i marketing na NHL Hogesschool w Holandii. W 2013 roku obroniła rozprawę doktorska, napisaną w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej UE w Poznaniu, dotyczącą kompetencji menedżerów oraz ich wpływu na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw IT. Od 2004 roku jest wykładowcą akademickim, prowadząc zajęcia w Polsce i za granicą. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się wokół problematyki związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz rozwojem organizacji. W swoich publikacjach i wydanej w 2015 roku monografii porusza zagadnienia dotyczące kompetencji i kwalifikacji pracowników, ich rozwoju oraz wpływu czynnika ludzkiego na wyniki przedsiębiorstw. Prowadzi także badania nad efektywnym zarządzaniem talentami. Była uczestnikiem i współorganizatorem wielu konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych. Od kilkunastu lat związana z biznesem. Doświadczenie zawodowe zdobywała także prowadząc własną działalność gospodarczą w zakresie zarządzania, zarządzania ludźmi czy rozwojem talentów. Prywatnie entuzjastka sportu, szczególnie tenisa ziemnego. W wolnej chwili lubi pograć w bridga z rodziną i przyjaciółmi.

Psycholog. Psychologię studiowała na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz na Universita di Pisa i Universita degli Studi di Torino we Włoszech. W ramach studiów międzyuczelnianych "Artes Liberales" uczestniczyła w zajęciach z psychologii sądowej, klinicznej i psychologii międzykulturowej na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Wrocławskim. Ukończyła studia doktoranckie SWPS/PAN. Przez 7 lat pracowała w biznesie, współpracując jako trener z firmą doradczą Values oraz współtworząc politykę szkoleniową dla największej polskiej firmy z branży e-commerce. Prowadziła coachingi dla liderów i tzw. "high potentials". Koordynował projekty związane z zarządzaniem talentami i zarządzaniem różnorodnością w organizacji. Po odejściu z korporacji skupiła się na usługach indywidualnych. Założyła - wraz z Agnieszką Pawłowską - centrum psychologiczno-coachingowe inspeerio, gdzie nadzoruje formalnie i merytorycznie pracę współpracujących z nami coachów i psychoterapeutów. Prowadzi też psychoterapię indywidualną i terapię par. Współpracuje jako psycholog z kliniką leczenia niepłodności IVITA. Wspiera psychologicznie osoby chore onkologicznie w Fundacji Rak Off. Stażuje w Klinice Psychiatrii Dorosłych Uniwersytetu Medycznego. Uczy psychologii na studiach magisterskich i podyplomowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i oczywiście Collegium da Vinci. Jej artykuły popularyzujące wiedzę psychologiczną ukazały się m.in. na portalach gazeta.pl, onet.pl, dziecko.pl, w Personel Plus. Pisze dla czasopisma HR-owego "Benefit HR", przez wiele lat publikowała z czasopiśmie dla nauczycieli "Uczyć lepiej". Umiejętności psychoterapeutyczne pogłębia uczestnicząc w zaawansowanym szkoleniu w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Swoją pracę poddaje stałej superwizji psychoterapeutycznej i psychiatrycznej. Ma za sobą Kurs Podstawowy Analizy Transakcyjnej i pogłębiające szkolenia w tym nurcie. Ukończyła Studium Socjoterapii Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego.

Absolwentka psychologii na UAM w Poznaniu, podyplomowych studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania w firmie oraz studium trenerskiego. Certyfikowany Trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Przez ostatnich kilka lat poszerza swoją wiedzę i profesjonalny warsztat pod okiem coachów, trenerów i konsultantów, m.in. z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Francji w nurcie Organizacyjnej Rozwojowej Analizy Transakcyjnej.

Posiada doświadczenie, jako HR Business Partner oraz menadżer w zakresie zarządzania zespołami sprzedażowymi.

W swojej pracy wykorzystuje głównie teoretyczne założenia Analizy Transakcyjnej w celu systemowej diagnozy procesów zachodzących na poziomie organizacji i jednostki.

Od prawie 8 lat specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń m.in. z zakresu psychologii sprzedaży i zarządzania, HRM, rozwoju umiejętności osobistych oraz coachingiem dla kadry menadżerskiej.

Zajmuje się również budowaniem strategii HR w organizacjach, a w tym procesami związanymi m.in. z: rekrutacją i selekcją, Assessment Centre/ Development Centre, tworzeniem: profili kompetencyjnych, SOOP, standardów obsługi klienta, systemami motywacyjnymi, ścieżkami rozwoju, zarządzaniem talentami, Employer Brending’iem.

Trener, coach, konsultant w organizacjach oraz wykładowca akademicki. Twórca wielu autorskich programów szkoleniowych i rozwojowych. Twórczo wykorzystuje różnorodne formy przekazu wiedzy i ćwiczenia umiejętności, aby warsztaty przez nią prowadzone były ciekawą podróżą w głąb siebie. 

Prywatnie fanka pracy z końmi, dobrej książki w szczególności twórczości Dostojewskiego, dobrego filmu. Ślad po sobie zostawia również pracując w projekcie aktywizacji zawodowej rodziców samotnie wychowujących dzieci.

Pasjonuje się tematyką przywództwa, wprowadzania zmiany w organizacjach oraz neuronauką. Relaksuje się uprawiając fitness.

Ekspert w zakresie strategii reklamowej i zarządzania marką. Od wielu lat przygotowuje autorskie szkolenia i warsztaty strategiczne dla biznesu. Przez wiele lat współpracowała z agencjami reklamowymi m.in. agencją Just, tworząc strategie i koncepcje wielu reklam. Przygotowywała koncepcje strategii komunikacyjnych oraz strategii zarządzania markami zarówno dla biznesu, jak i marek terytorialnych. Współautorka książek: Strategia reklamowa, Wiedza o reklamie, Zarządzanie marką oraz licznych publikacji polsko i anglojęzycznych poświęconych zagadnieniom związanym z komunikacją i zarządzaniem marką. Łączy wiedzę naukową z praktyką. Absolwentka marketingu i doktor ekonomii od 2004 roku. Podpisuje się pod zdaniem Alberta Einsteina „wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona”. Do każdego problemu podchodzi z zaangażowaniem, optymizmem i kreatywnością, szukając niebanalnych rozwiązań, które są istotne z punktu widzenia projektowania przekazów reklamowych i koncepcji tożsamości marki.

 

Członek – założyciel Service Design Polska. Wykładowca Collegium Da Vinci i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, członek Service Design Network, European Academy of Marketing i współzałożyciel SDN Polska (Service Design Network Polish Chapter), jeden z pionierów nurtu projektowania usług w Europie. Stworzył metodologię wzornictwa usług (service design management) dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Zasiadał w jury konkursu Dobry Wzór. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych, poradnikowych i kilku książek.

Absolwent ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Studiował na specjalnościach: "Polityka gospodarcza i strategie przedsiębiorstw" na uczelni macierzystej oraz "Economie et Gestion des Entreprises" na Université de Rennes I. Rozprawa doktorska, napisana w Katedrze Polityki Gospodarczej i Planowania Rozwoju UE w Poznaniu, dotyczyła strategii przedsiębiorstw krajowych wobec ekspansji korporacji transnarodowych. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę polityki handlu zagranicznego, międzynarodowych stosunków gospodarczych, działalności korporacji transnarodowych i jej wpływu na gospodarkę światową, a także oddziaływania otoczenia regionalnego i lokalnego na strategie przedsiębiorstw. Badania z tego zakresu realizował w ramach stypendium badawczego Rządu Francuskiego na Université Aix-Marseille, a także w ramach projektów badawczych Centrum Badania Gospodarki Regionalnej Akademii Ekonomicznej w Poznaniu

Psycholog, coach, trener, konsultant. Od 20 lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń, a od 15 lat jako trener biznesu. Specjalizuje się w zagadnieniach praktyki menedżerskiej, zarządzania ludźmi, psychologicznych aspektów relacji interpersonalnych, wspierania procesu sprzedaży i obsługi klienta. Posiada bogate i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i konsultacji również z zakresu: komunikacji interpersonalnej i usprawniania współpracy i komunikacji wewnątrz zespołów, wykorzystywania perswazyjnej komunikacji dla osiągania obustronnych korzyści, negocjacji w biznesie oraz negocjacji handlowych, a także radzenia sobie ze stresem, rozwijaniem asertywności oraz organizacji siebie w czasie. W obrębie jej zainteresowań jest także rozwijanie osobistych umiejętności pracowników wszystkich szczebli poprzez coaching, w tym budowanie adekwatnej samooceny oraz rozwijanie sposobów motywowania klienta do osiągania celów zawodowych i osobistych. Jej dużym atutem jest łatwość nawiązywania kontaktu i skuteczność w komunikacji, a także indywidualne podejście do każdego klienta. Posiada liczne certyfikaty: Certyfikat Coacha i Certyfikat Trenera Biznesu (Polska Szkoła Trenerów KONTRAKT OSH), Europejski Certyfikat 101 z Analizy Transakcyjnej, tytuł Mistrza Praktyka w Neurolingwistycznym Programowaniu. Jest akredytowanym konsultantem w zakresie Success Insights, także ukończyła Akademię Teorii Ograniczeń – wykorzytywaną w edukacji i terapii, jako narzędzie poprawy organizacji i planowania, nadaną przez TOC Consulting i Goldratt school, USA. W pracy wykorzystuje także metody Miltona Eriksona, oraz Non- Violent Communication (Marshall’a Rosenberg’a). Aktualnie w trakcie szkoleń Analiza Transakcyjna w organizacji. Członek Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej.

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Adiunkt w Collegium Da Vinci w Poznaniu, koordynator do spraw praktyk na kierunku Pedagogika. Ukończyła studia na kierunku Pedagogika, w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej na Wydziale Nauk Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła kurs dla wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży, brała udział w szkoleniach z coachingu, diagnozy pedagogicznej, kompetencji miękkich, kinezjologii a także z efektywnego nauczania czy zarządzania czasem. Praktykę zawodową zdobywała między innymi u pedagoga szkolnego w szkole podstawowej i liceum, w Środowiskowym Domu Samopomocy jako wychowawca- opiekun, w świetlicy szkolnej jako wychowawca, na koloniach letnich i zimowiskach jako opiekun-wychowawcy, opiekunka dziecięca. Członek Stowarzyszenia Oświatowego im. D. Chłapowskiego w Kościanie i Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Zainteresowania naukowe oscylują wokół rodziny (życie rodzinne, funkcjonowanie rodziny, procesy zachodzące w rodzinie), ról rodzinnych (ojciec, matka, dziecko, dziadkowie), relacji rodzinnych, wsparciem, mentoringiem, tutoringiem i coachingiem rodzicielskim a także rozwojem człowieka w biegu życia, jego edukacji i wychowania, opieki rozwojowej i systemu opieki nad małym dzieckiem oraz problematyką aksjologiczną i etyczną w działalności pedagoga i psychologa. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu poradnictwa rodzinnego i edukacyjnego. Autorka monografii pt. „Rola ojca w poglądach i planach życiowych młodych mężczyzn” oraz licznych publikacji o tematyce mieszczącej się w obszarze wyżej wymienionych zainteresowań.

x

 

Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Doktor nauk ekonomicznych, nauczyciel akademicki. Pasjonat informatyki, poezji i tańca towarzyskiego.

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Akademii Rolniczej w Szczecinie. Ukończyła również Studium Marketingowego Zarządzania Przedsiębiorstwem, Studia Podyplomowe z zakresu Pedagogiki i Akademię Trenera. Certyfikowany trener efektywnej nauki i szybkiego czytania oraz integracji sensorycznej. Słuchaczka wielu kursów i szkoleń z zakresu elementów zarządzania i coachingu. Wykładowca akademicki z ponad 12 letnim doświadczeniem. Obszar zainteresowań to motywacja i coaching w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz andragogika. Doświadczenie zdobywała jako właścicielka firmy edukacyjnej i kontraktor firm szkoleniowych. Autorka wielu programów szkoleniowych dla zróżnicowanych grup odbiorców. Działaczka społeczna w lokalnej społeczności, inicjatorka i organizatorka akcji propagującej czytelnictwo wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Pasjonatka gier planszowych i karcianych niekolekcjonerskich, do których zachęca rodzinę i przyjaciół.

Przebieg pracy: Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; w tymże uniwersytecie pracowała jako pracownik naukowo-dydaktyczny do uzyskania profesury. Wykładała równolegle na Uniwersytecie Warszawskim (1998-2001), a jako visiting profesor, również we Francji (Paryż, Lyon, Saint Nazaire, Besancon) i w Rosji (Moskwa). W latach 2005-2017 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, a od roku 2016 – w Colegium Da Vinci w Poznaniu. Dokonania: w latach 90., w ramach prac ministerialnej komisji ds. reformy szkolnictwa wyższego ówczesnego MEN, współtworzyła nowy system edukacji dla uczelni wyższych (3+2). Opublikowała ok 80 publikacji naukowych, w większości artykułów, w dziedzinach glottodydaktyki, lingwistyki stosowanej (do 1989) i nauk o komunikowaniu (od 1990); wypromowała 6 doktorów i 230 magistrów. Przez 18 lat zarządzała strukturami uczelnianymi, głównie w Poznaniu i Wrocławiu. Kierowała zakładami naukowymi w UAM i DSW, współkierowała dwoma instytutami naukowymi UAM. Była też viceprzewodniczącym Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej oraz senatorem (DSW). W latach 1994-1997 pracowała w Paryżu jako vice dyrektor, w Stacji Naukowej Polskiej Akademii Nauk; promowała naukę polską we Francji oraz budowała zręby współpracy pomiędzy uczelniami polskimi i francuskimi. W ramach projektu UE przez 12 lat współpracowała z francuską organizacją ARAPEN na rzecz integracji kulturowej młodzieży europejskiej i jej przygotowania do ochrony środowiska. Wiedza i zainteresowania naukowe – obszary: języki i ich funkcjonowanie, komunikowanie językowe, wielojęzyczność i wielokulturowość, nowe media, komunikacja wizualna, zmiany zachowań językowych zachodzące pod wpływem cyfryzacji, przyszłość narzędzi komunikowania, prognozowanie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, kompresja przekazów językowych i multimedialnych, europejska polityka językowa. Umiejętności: 1/ edukacja, w tym kształcenie: głównie dorosłych – studentów i doktorantów, w grupach polskich, francuskich i międzynarodowych, w j polskim i francuskim; 2/ komunikowanie i praca z ludźmi, w tym kierowanie zespołami ludzkimi i zarządzanie, 3/ praca w środowisku dwu- i wielokulturowym (kontekst międzynarodowy). Nagrody i odznaczenia: 2 nagrody Rektora UAM za osiągnięcia dydaktyczne (1986, 1991), nagroda naukowa Rektora UAM (1989), Medal Komisji Edukacji Narodowej (1994). Zainteresowania i hobby: historia kultury materialnej w Europie (architektura, szczeg. gotyk francuski, secesja, pruskie budownictwo z cegły), ceramika (w tym szczeg. stara porcelana), rozwój pisma (typografia i grafika), wystrój wnętrz (historia mebli, gobeliny), filmy on line, oglądane pod kątem środków gry aktorskiej (jako formy komunikacji niewerbalnej) i efektów (re)konstrukcji cyfrowej starych taśm filmowych. Ulubiona forma relaksu: rower.

Pedagog, psycholog. Od pięciu lat pracuje jako nauczyciel i wykładowca. Jej główne zainteresowania naukowe to: nowe media, psychologia rozwojowa, proces nauczania - uczenia się, a także oddziaływanie mediów na człowieka.

 
REKRUTACJA KROK PO KROKU

Aby zapisać się na studia należy:

  • wypełnić elektroniczny formularz na stronie uczelni (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
  • dostarczyć do Biura Rekrutacji niezbędne dokumenty.

zapisz się

Rekrutacja w 3 krokach

KROK 1

Przygotuj potrzebne dokumenty:

  • dowód osobisty,
  • świadectwo maturalne
  • zdjęcie w wersji cyfrowej

KROK 2

Wypełnij formularz rekrutacyjny. Po wypełnieniu formularza, w KROKU 2, otrzymasz dostęp do wszystkich wymaganych dokumentów.

KROK 3

Dostarcz komplet dokumentów do CENTRUM ORGANIZACJI DYDAKTYKI pokój R039, parter Rotunda:

A) osobiście

Wówczas wszystkie formularze i umowa o kształceniu zostaną wydrukowane przez pracownika biura.

Pamiętaj zabierz ze sobą:  

  • dowód osobisty
  • kserokopię świadectwa dojrzałości oraz oryginał lub oryginalny odpis świadectwa dojrzałości do wglądu
  • kserokopię dowodu wniesienia opłaty wpisowej na konto Uczelni (nr konta 17175010190000000013034303)

B) przez osoby trzecie lub pocztą na adres Uczelni (z dopiskiem biuro rekrutacji)

UWAGA! Decyduje data wpłynięcia dokumentów. Pamiętaj aby podpisać dokumenty!
Sprawdź, czy skompletowałeś wszystkie dokumenty:

  • kserokopia dowodu osobistego
  • kserokopia świadectwa dojrzałości (UWAGA! oryginał lub oryginalny odpis wydawany przez szkołę średnią musisz dostarczyć do wglądu lub przesłać pocztą. Oryginały dokumentów są zwracane przez biuro rekrutacji.)
  • podpisane podanie do Rektora – do pobrania w formularzu rekrutacyjnym
  • podpisaną ankietę osobową ze zdjęciem w wersji cyfrowej (wykonane zgodnie z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów) - do pobrania w formularzu rekrutacyjnym
  • kserokopia dowodu wniesienia opłaty wpisowej na konto Uczelni (nr konta 17175010190000000013034303)
  • dwa egzemplarze Umowy o kształcenie wraz z załącznikami podpisane na każdej stronie - do pobrania w formularzu rekrutacyjnym

MASZ PYTANIA? ZADZWOŃ LUB NAPISZ!

tel.: 61 27 11 100/101/102
rekrutacja@cdv.pl

Regulamin studiów

Zasady potwierdzania efektów uczenia się zdobytych poza edukacją formalną w Collegium Da Vici w Poznaniu

Ceny studiów obowiązujące w roku akademickim 2017/2018
KierunekForma studiówCzas trwania w latachTrybCzesne płatne za rok z góryCzesne płatne za semestrCzesne płatne w 12 ratach
DORADZTWO I COACHING Studia I stopnia 3 Stacjonarny/
Niestacjonarny
6000 3000 500
Zapisując się wcześniej oszczędzasz!

do 31 lipca wpisowe 300 zł 0 zł

1- 31 sierpnia wpisowe 300 zł  100 zł

1- 30 września wpisowe 300 zł   150 zł

zapisz się

 Za co płacisz:
  • zajęcia prowadzą uznani na rynku praktycy, Twoi potencjalni pracodawcy!
  • pracujesz w małych grupach
  • prowadzisz własne sesje coachingowe
  • otrzymujesz konsultacje mentorskie
  • masz dostęp do nowoczesnego sprzętu i oprogramowania
  • nad Twoim rozwojem czuwa mentor - opiekun kierunku
  • realne wsparcie Biura Karier w poszukiwaniu praktyk, staży i pracy
  • liczne zajęcia dodatkowe w postaci spotkań branżowych i warsztatów: KOMPAS, AULA POZNAŃ
  • udział w projektach biznesowych

 grafika o stypendiach