dic2.png

Doradztwo i coaching
Studia II stopnia (niestacjonarne)

CZYM JEST DORADZTWO I COACHING?

Doradztwo i coaching to innowacyjny kierunek studiów, dostosowany do potrzeb szybko zmieniającego się rynku pracy, uczący umiejętności praktycznych i społecznych, poszukiwanych przez pracodawców. Program studiów został opracowany z udziałem 15 uznanych na rynku praktyków z obszaru psychologii, coachingu i konsultingu.

Coaching to proces, który pomaga pojedynczym osobom, firmom lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju, polepszeniu efektów działania i osiągnięciu celu. Jako jedyni w Polsce mamy patronat dwóch najbardziej liczących się międzynarodowych organizacji rozwoju osobistego: International Coach Federation i REFA. W roku akademickim 2015/2016 kierunek doradztwo i coaching w Collegium Da Vinci został nagrodzony w Ogólnopolskim Konkursie i Programie Akredytacyjnym „Studia z Przyszłością” oraz znalazł się na szczycie listy studiów coachingowych w Polsce według magazynu „Cogito”. Studia te są odpowiednie dla wszystkich, którzy chcą kontynuować naukę po uzyskaniu
licencjatu na kierunku doradztwo i coaching, jak i dla osób, które ukończyły studia licencjackie na
innych kierunkach.

Studia skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków i uczelni!
  • Program studiów II stopnia obejmuje do 600 godzin zajęć o profilu coachingowym, podczas których doskonalisz warsztat pracy coacha, trenera/szkoleniowca i doradcy (dla porównania: na studiach podyplomowych zwykle jest to 150-220 godzin).
  • Uzyskasz wiedzę oraz praktyczne umiejętności niezbędne w pracy doradcy i coacha oraz kompetencje społeczne, które jak podkreślają pracodawcy, są dla nich najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu absolwenta.

Jako jedyni w Polsce posiadamy patronat International Coach Federation i REFA, które stanowią gwarancję najwyższego poziomu kształcenia w zakresie doradztwa oraz coachingu.


logo FB

Dołącz do nas na FB i dowiedz się więcej o studiach i naszych studentach!

facebook.com/DoradztwoICoaching 

 

zapisz się

JAKĄ SPECJALIZACJĘ WYBRAĆ?
  • Doradca biznesowy
    Specjalizacja łączy mocne kompetencje biznesowe ze społecznymi, takimi jak komunikacja interpersonalna, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, tworząc profil absolwenta o wysokich kompetencjach analitycznych, biznesowych i psychospołecznych. Wybierając tą specjalizację nauczysz się metodyki pracy oraz poznasz narzędzia doradcy w biznesie.
  • Doradca zawodowy i coach kariery
    Specjalizacja przygotowuje do pracy w coachingu kariery, doradztwie zawodowym, rekrutacji oraz HR, szczególnie w obszarach związanych z outplacementem. Otrzymujesz wiedzę i praktyczne umiejętności coachingowe i doradcze, które w trakcie studiów rozwijasz pod okiem praktyków.
  • Coaching w edukacji i rozwoju
    Specjalizacja  przygotowana z myślą o absolwentach kierunków z obszaru pedagogiki oraz osobach, które pracują (chcą pracować) na co dzień z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Zdobędziesz umiejętności wspierania uczestników edukacji w ich rozwoju osobistym i zawodowym oraz poznasz narzędzia do stosowania w pracy wychowawczej z jednostką na różnych etapach jej życia. 

* Na I roku wszyscy studenci realizują bezpłatny moduł wprowadzający do coachingu.

COACHING JAKO METODA ROZWOJU KREATYWNOŚCI 


CIEKAWA W CDV

Małgorzata Chełkowska-Dorna"Wahałam się od dawna między psychologią i coachingiem, ostatecznego wyboru pomógł mi dokonać mój mąż, pytając, czego oczekuję od tych studiów, co mają mi przynieść. Miały przynieść pracę z ludźmi, ale opartą na ukochanej właśnie zmianie, na wydobywaniu z ludzi tego, co najlepsze, i budowaniu fundamentów pod wymarzoną przyszłość. Ostatecznie skusiło mnie jeszcze połączenie studiów ze ścieżką akredytacji ICF".

Małgorzata Chełkowska-Dorna

absolwentka CDV, wykładowczyni na kierunku doradztwo i coaching

 

JAK ZORGANIZOWANA JEST NAUKA I KTO BĘDZIE CIĘ UCZYŁ?
  • Ponad 90% zajęć w programie studiów to zajęcia praktyczne.
  • Nabędziesz specjalistyczne, konkretne umiejętności oraz kompetencje społeczne, które, jak podkreślają pracodawcy, są dla nich najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu.
  • Współpracujemy z wieloma podmiotami zewnętrznymi, których przedstawiciele prowadzą zajęcia.
  • Uzyskasz gruntowną wiedzę psychologiczną. Wśród wykładowców jest trener-superwizor Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
  • Na studiach możesz uzyskać najbardziej rozpoznawalną na świecie akredytację coachingową International Coach Federation.
  • Jako studentka/student CDV otrzymasz bezpłatnie pakiet najnowszego oprogramowania Microsoft Office.
  • Chcemy, aby studenci mogli rozwijać się całościowo i zgodnie ze swoją wizją, dlatego oprócz specjalizacji możesz wybrać dodatkowe przedmioty związane z innymi kierunkami dostępnymi w Collegium Da Vinci, m.in. grafiką, informatyką, mediaworkingiem, edukacją prorozwojową, zarządzaniem kreatywnym.
Jako jedyna uczelnia w Polsce posiadamy akredytację ACSTH, która jest najwyższą możliwą akredytacją dla Partnerów ICF.

2 moduły zrealizowane w ciągu dwóch semestrów o wartości rynkowej 12 000 zł przygotują Cię do zdobycia certyfikatu ICF. U nas masz to w cenie studiów!

DLACZEGO WARTO
  • Studia ułożone są w taki sposób, abyś mógł sam kierować swoją ścieżką rozwoju. Oprócz bloku podstawowego oraz specjalizacji, masz do wyboru również moduły dodatkowe, które stanowią uzupełnienie Twoich kompetencji w wybranych obszarach.
  • Blok podstawowy zapewnia Tobie kompetencje niezbędne do prowadzenia sesji coachingowych, dając jednocześnie możliwość doświadczenia czego możesz spodziewać się po każdej ze specjalizacji dzięki temu decyzja jest znacznie prostsza.
  • Przedmioty w ramach specjalizacji konsultowane były nie tylko ze strategicznymi partnerami kierunku, ale również kluczowymi pracodawcami na rynku oraz praktykami aktywnie działającymi w danych obszarach, aby w efekcie przekazywana wiedza i umiejętności wpasowały się w oczekiwania rynku i pomogły Ci znaleźć stanowisko, którego szukasz.
  • W ramach studiów oferujemy możliwość odbycia 360 h praktyk zawodowych, które pomogą Ci zdobyć doświadczenie zawodowe pod okiem profesjonalistów.
  • Nasza uczelnia to centrum networkingowe dla coachów i trenerów z całej Polski. Organizujemy cykliczne warsztaty i spotkania branżowe „Coaching Cafe”, „Learning Forum” i KOMPAS.
  • Jesteśmy gospodarzem międzynarodowego święta coachingu „Coaching Week” organizowanego przez ICF.
PARTNERZY KIERUNKU
hays
f5
mbc
wifi
innersource
milado
infopraca
MAŁGORZATA CHEŁKOWSKA DORNA - absolwentka CDV, wykładowczyni na kierunku doradztwo i coaching

chełkowska dornaCo Cię ciekawi i pasjonuje?

Życie, człowiek i zmiana. Fascynuje mnie nieustanne odkrywanie swoich możliwości i stawianie granic coraz dalej. Najwygodniej mi, kiedy dana chwila nie ma nic wspólnego z wygodą, kiedy wojuję. Kocham jeździć na snowboardzie, pływać kajakiem, ale koniecznie przez kilka dni z rzędu, z psem i całym ekwipunkiem na pokładzie. Wtedy dopiero zaczyna się przygoda, a nie rekreacja. Pasją są też góry i las, bo one dają mi spokój. Kocham wszystko co nowe, a zatem podróże, te kulturowe też, a największą wyprawą w nowe była podróż do świata muzyki transowej zrodzonej na Goa w Indiach. Pasją z absolutnej konieczności serca są zwierzęta, a zamiłowaniem z lat harcerskich twórcza praca z dziećmi, daję temu upust, prowadząc firmę organizującą wypoczynek dla dzieci i młodzieży.

Dlaczego wybrałaś doradztwo i coaching?

Wahałam się od dawna między psychologią i coachingiem, ostatecznego wyboru pomógł mi dokonać mój mąż, pytając, czego oczekuję od tych studiów, co mają mi przynieść. Miały przynieść pracę z ludźmi, ale opartą na ukochanej właśnie zmianie, na wydobywaniu z ludzi tego, co najlepsze, i budowaniu fundamentów pod wymarzoną przyszłość. Ostatecznie skusiło mnie jeszcze połączenie studiów ze ścieżką akredytacji ICF.

W jaki sposób studia pomogły Ci zrealizować Twoje cele życiowe?

Studia po pierwsze pomogły mi moje cele wykrystalizować, uszeregować, a następnie je osiągnąć i nadać im odpowiednią skalę. W ciągu 2 lat studiów w Collegium Da Vinci osiągnęłam więcej niż w poprzednich 28 latach mojego życia, ciągle dziwiąc się, jak wiele mogę osiągnąć. Ucząc się aktywnie procesu coachingowego, szukałam nieustannie nowych rozwiązań, dowiadywałam się o sobie wciąż nowych rzeczy, aż nabrałam poczucia, że już nie mogę bardziej stać się sobą, teraz mogę się już tylko rozwijać, bo podwaliny są stabilne. Dało mi to wielką siłę. Uczelnia umożliwiła mi też organizację moich pierwszych wydarzeń coachingowych – cyklu warsztatów dla kobiet „Babki w proszku”. Jeśli student ma chęć do działania, to ta uczelnia go wspiera, pokazując, że jest z niego dumna.Czy można dostać większą pomoc niż wiara i zaufanie?

Co najbardziej podobało Ci się na studiach?

Praktyka, praktyka, praktyka. Szalenie podobało mi się to, że mieliśmy wielu wykładowców praktyków i mogliśmy obserwować ich style pracy, wybrać ten, którego sami chcielibyśmy w przyszłości używać. Uczyliśmy się od niezwykle ciekawych ludzi, którzy zarażali nas swoją pasją i inspirowali nas do nieustannych poszukiwań.

*Poniższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych.


ZAJĘCIA - zajęcia realizowane na uczelni: warsztaty, ćwiczenia, konwersatoria, wykłady, lektoraty, seminaria, laboratoria, zajęcia WF oraz praktyki u pracodawców 

PROJEKTY - samodzielna praca studenta pod nadzorem nauczyciela akademickiego: realizacja projektów związanych z zajęciami, case study z praktykami, wykłady otwarte, koło naukowe, konsultacje z praktykami, szkolenia biura karier

Kierunkowe efekty kształcenia - Doradztwo i Coaching

Kierunkowe efekty kształcenia - Doradztwo i Coaching 2014-2016

Struktura modułowa, lata 2016-2018

Struktura modułowa, lata 2017-2019

Studia stacjonarne:


Semestr Izajęciaprojekty
Efektywne przywództwo w organizacji 50 25
Podstawy współczesnej edukacji 50 30
Wprowadzenie do coachingu i doradztwa 100 50
Psychologia w pracy doradcy i coacha 100 50
Semestr IIzajęciaprojekty
Wprowadzenie do coachingu kariery i doradztwa zawodowego 100 60
Proces coachingu i doradztwa 50 30
Moduł specjalizacyjny 100 60
Seminarium dyplomowe 10 40
Moduł WF 10 0
Semestr IIIzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 100 60
Seminarium dyplomowe 10 40
Moduł do wyboru 50 30
Moduł językowy 20 20
Semestr IVzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 100 60
Seminarium dyplomowe 10 40
Moduł do wyboru 50 30
Praktyki zawodowe 360 0
Kurs ICF cz.I
Kurs ICF cz.II
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Przywództwo w biznesie
Tworzenie strategii nowego biznesu
Socjoantropologia rozrywki
Sztuka mówienia
Współczesny konsument jako źródło wyzwań dla biznesu
Metody i koncepcje zarządzania w nowoczesnych organizacjach
Nowe media w coachingu. Między teorią a praktyką
Zarządzanie sobą w czasie
Pomoc skoncentrowana na rozwiązaniach
CMS dla nieinformatyków
Komunikat wizualny
Doradca biznesowyzajęciaprojekty
Zarządzanie w organizacji 100 60
Zarządzanie strategiczne 100 60
Metodyka pracy i narzedzia doradcy biznesu 100 60
Coaching w edukacji i rozwojuzajęciaprojekty
Tutoring i mentoring w rozwoju 100 60
Komunikacja bez przemocy i mediacje 100 60
Coaching edukacyjny i rodzicielski 100 60
Coach karieryzajęciaprojekty
Warsztat pracy coacha kariery 100 60
Warsztat pracy doradcy zawodowego/kariery 100 60
Trendy HR i współczesny rynek pracy 100 60

Studia niestacjonarne:


Semestr Izajęciaprojekty
Efektywne przywództwo w organizacji 30 25
Podstawy współczesnej edukacji 30 30
Wprowadzenie do coachingu i doradztwa 60 50
Psychologia w pracy doradcy i coacha 60 50
Semestr IIzajęciaprojekty
Wprowadzenie do coachingu kariery i doradztwa zawodowego 60 60
Proces coachingu i doradztwa 30 30
Moduł specjalizacyjny 60 60
Seminarium dyplomowe 10 40
Moduł WF 10 0
Semestr IIIzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 60 60
Seminarium dyplomowe 10 40
Moduł do wyboru 30 30
Moduł językowy 20 20
Semestr IVzajęciaprojekty
Moduł specjalizacyjny 60 60
Seminarium dyplomowe 10 40
Moduł do wyboru 30 30
Praktyki zawodowe 360 0
Kurs ICF cz.I
Kurs ICF cz.II
Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Przywództwo w biznesie
Tworzenie strategii nowego biznesu
Socjoantropologia rozrywki
Sztuka mówienia
Współczesny konsument jako źródło wyzwań dla biznesu
Metody i koncepcje zarządzania w nowoczesnych organizacjach
Nowe media w coachingu. Między teorią a praktyką
Zarządzanie sobą w czasie
Pomoc skoncentrowana na rozwiązaniach
CMS dla nieinformatyków
Komunikat wizualny
Doradca biznesowyzajęciaprojekty
Zarządzanie w organizacji 60 60
Zarządzanie strategiczne 60 60
Metodyka pracy i narzedzia doradcy biznesu 60 60
Coaching w edukacji i rozwojuzajęciaprojekty
Tutoring i mentoring w rozwoju 60 60
Komunikacja bez przemocy i mediacje 60 60
Coaching edukacyjny i rodzicielski 60 60
Coach karieryzajęciaprojekty
Warsztat pracy coacha kariery 60 60
Warsztat pracy doradcy zawodowego/kariery 60 60
Trendy HR i współczesny rynek pracy 60 60
REKRUTACJA KROK PO KROKU

Aby zapisać się na studia należy:

  • wypełnić elektroniczny formularz na stronie uczelni (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
  • dostarczyć do Biura Rekrutacji niezbędne dokumenty.

formularz

Rekrutacja w 3 krokach

KROK 1

Przygotuj potrzebne dokumenty:

  • dowód osobisty,
  • świadectwo maturalne
  • zdjęcie w wersji cyfrowej
  • dyplom ukończenia studiów wyższych oraz suplement

KROK 2

Wypełnij formularz rekrutacyjny. Po wypełnieniu formularza, w KROKU 2, otrzymasz dostęp do wszystkich wymaganych dokumentów.
(UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)

KROK 3

Dostarcz komplet dokumentów do CENTRUM ORGANIZACJI DYDAKTYKI pokój R039, parter Rotunda:

A) osobiście

Wówczas wszystkie formularze i umowa o kształceniu zostaną wydrukowane przez pracownika biura.

Pamiętaj zabierz ze sobą:  

  • dowód osobisty
  • kserokopię świadectwa dojrzałości oraz oryginał lub oryginalny odpis świadectwa dojrzałości do wglądu
  • kserokopię dowodu wniesienia opłaty wpisowej na konto Uczelni (nr konta 17175010190000000013034303)
  • kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz suplement (oryginał lub oryginalny odpis wydawany przez uczelnię wyższą do wglądu)

Dodatkowo zaświadczenie o uzyskanej średniej ocen z III roku studiów I stopnia, jeśli jest ona wyższa niż 4,4, które daje Ci możliwość ubiegania się o stypendium Rektora.

B) przez osoby trzecie lub pocztą na adres Uczelni (z dopiskiem biuro rekrutacji)

UWAGA! Decyduje data wpłynięcia dokumentów. Pamiętaj aby podpisać dokumenty!
Sprawdź, czy skompletowałeś wszystkie dokumenty:

  • kserokopia dowodu osobistego
  • kserokopia świadectwa dojrzałości (UWAGA! oryginał lub oryginalny odpis wydawany przez szkołę średnią musisz dostarczyć do wglądu lub przesłać pocztą. Oryginały dokumentów są zwracane przez biuro rekrutacji.)
  • podpisane podanie do Rektora – do pobrania w formularzu rekrutacyjnym
  • podpisaną ankietę osobową ze zdjęciem w wersji cyfrowej (wykonane zgodnie z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów) - do pobrania w formularzu rekrutacyjnym
  • kserokopia dowodu wniesienia opłaty wpisowej na konto Uczelni (nr konta 17175010190000000013034303)
  • dwa egzemplarze Umowy o kształcenie wraz z załącznikami podpisane na każdej stronie - do pobrania w formularzu rekrutacyjnym
  • kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz suplement (oryginał lub oryginalny odpis wydawany przez uczelnię wyższą do wglądu)

Dodatkowo zaświadczenie o uzyskanej średniej ocen z III roku studiów I stopnia, jeśli jest ona wyższa niż 4,4, które daje Ci możliwość ubiegania się o stypendium Rektora.

Regulamin studiów

Zasady potwierdzania efektów uczenia się zdobytych poza edukacją formalną w Collegium Da Vici w Poznaniu

Kinga Mann 
Właścicielka firmy Mann Learning Solutions, autorka programu szkolenia coachingowego na studiach II stopnia

„Doradztwo i coaching to nie tylko pomysł na zdobycie konkretnego zawodu i poszerzenie swojej wiedzy na temat ludzi, świata i biznesu, ale również doskonała okazja do poznania i zrozumienia siebie oraz swoich zachowań. Organizacje coraz odważniej sięgają po tego typu wsparcie, dlatego zawód coacha nabiera w naszym kraju coraz większego znaczenia. Program studiów został napisany w taki sposób, aby wyposażyć przyszłego coacha w interdyscyplinarną wiedzę i konkretne, profesjonalne umiejętności, które będą stanowiły jego przewagę konkurencyjną na rynku pracy.

Jako słuchacz będziesz mógł przyjrzeć się coachom pracującym w różnych nurtach, dzięki czemu zdobędziesz olbrzymią wiedzę w jednym miejscu i sam zdecydujesz, która z metod jest Ci najbliższa. Dbamy również o dostarczenie psychologicznych podstaw do swobodnego poruszania się w procesie coachingu, rozumienia mechanizmów biorących w nim udział oraz pułapek, które mogą czyhać na każdym etapie jego realizacji. Jeśli zatem poszukujesz studiów, które w praktyczny i ciekawy sposób przygotują Cię do zawodu, na który zapotrzebowanie ciągle rośnie, odpowiedzią jest doradztwo i coaching w Collegium Da Vinci."

Paweł Wojtala
B
yły reprezentant Polski w piłce nożnej, student doradztwa i coachingu

„Studia na kierunku doradztwo i coaching to studia nowoczesne, łączące wiedzę z praktyką. Ogromna ilość warsztatów i zajęć praktycznych powoduje, że bez­piecznie nawiązujemy współpracę z klien­tem biorąc za niego odpowiedzialność w całym procesie coachingu. Zajęcia prowadzone przez profesjonalistów są dla nas fundamentem, na którym budować możemy swoje przyszłe oczekiwania wobec tego zawodu. Nawet jeśli ktoś z nas nie będzie po tych studiach coachem, zyskuje ogromną wie­dzę, która jest niezbędna do tworzenia do­brych relacji z ludźmi i sobą samym. Studia na tym kierunku to doskonała inwestycja w samego siebie.”

Inga Bielińska
Certyfikowany coach (ACC ICF), dyrektor poznańskiego oddziału ICF

„International Coach Federation Chapter Poland ma przyjemność być patronem merytorycznym kierunku studiów doradz­two i coaching. Zanim jednak taka decyzja została podjęta, zadaliśmy sobie pytanie: jakiego wykształcenia potrzebuje coach? Muszą to być studia oparte przede wszyst­kim na warsztacie i praktyce. Program kierunku doradztwo i coaching spełnia to wymaganie, ponieważ 400 godzin zajęć to warsztat trenera, doradcy i coacha. Co istotne, program jest zgodny z 11 kompetencjami coacha International Coach Federation. Studenci oprócz ćwiczeń, otrzymują tak­że rzetelną wiedzę z zakresu budowania strategii organizacji, polityki czy handlu, które będą pomocne w rozwijaniu ich praktyki coachingowej.”

Marcin Pomianowicz-Bartkowiak
HR Manager, wykładowca

„Wśród zawodów przyszłości kon­sultanci i coachowie zajmują czoło­we pozycje. Wiedza o funkcjonowaniu organizacji, umiejętność przeprowadzania analiz i projektowanie optymalizacji będą stanowiły o przyszłym sukcesie doradcy. Jeśli jego warsztat będzie wzbogacony o narzędzia i umiejętności związane z budowaniem relacji coachingowej uzyska przewagę konkurencyjną. Studia na kierunku doradztwo i coaching w Collegium Da Vinci dostarczają tej wiedzy i umożliwiają roz­wijanie niezbędnych umiejętności. Szero­kie grono praktyków wśród wykładowców gwarantuje natomiast pracę na skutecz­nych i sprawdzonych w praktyce bizneso­wej narzędziach.”

Ceny studiów obowiązujące w roku akademickim 2017/2018
KierunekForma studiówCzas trwania w latachTrybCzesne płatne za rok z góryCzesne płatne za semestrCzesne płatne w 12 ratach
DORADZTWO I COACHING Studia II stopnia 2 Niestacjonarny 6600 3300 550
Zapisując się wcześniej oszczędzasz!

do 31 lipca wpisowe 300 zł 0 zł

1- 31 sierpnia wpisowe 300 zł  100 zł

1- 30 września wpisowe 300 zł   150 zł

 Za co płacisz:
  • zajęcia prowadzą uznani na rynku praktycy, Twoi potencjalni pracodawcy!
  • pracujesz w małych grupach
  • prowadzisz własne sesje coachingowe
  • otrzymujesz konsultacje mentorskie
  • masz dostęp do nowoczesnego sprzętu i oprogramowania
  • nad Twoim rozwojem czuwa mentor - opiekun kierunku
  • realne wsparcie Biura Karier w poszukiwaniu praktyk, staży i pracy
  • liczne zajęcia dodatkowe w postaci spotkań branżowych i warsztatów: KOMPAS, AULA POZNAŃ
  • udział w projektach biznesowych

 grafika o stypendiach

Absolwentka psychologii na UAM w Poznaniu, podyplomowych studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania w firmie oraz studium trenerskiego. Certyfikowany Trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Przez ostatnich kilka lat poszerza swoją wiedzę i profesjonalny warsztat pod okiem coachów, trenerów i konsultantów, m.in. z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Francji w nurcie Organizacyjnej Rozwojowej Analizy Transakcyjnej.

Posiada doświadczenie, jako HR Business Partner oraz menadżer w zakresie zarządzania zespołami sprzedażowymi.

W swojej pracy wykorzystuje głównie teoretyczne założenia Analizy Transakcyjnej w celu systemowej diagnozy procesów zachodzących na poziomie organizacji i jednostki.

Od prawie 8 lat specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń m.in. z zakresu psychologii sprzedaży i zarządzania, HRM, rozwoju umiejętności osobistych oraz coachingiem dla kadry menadżerskiej.

Zajmuje się również budowaniem strategii HR w organizacjach, a w tym procesami związanymi m.in. z: rekrutacją i selekcją, Assessment Centre/ Development Centre, tworzeniem: profili kompetencyjnych, SOOP, standardów obsługi klienta, systemami motywacyjnymi, ścieżkami rozwoju, zarządzaniem talentami, Employer Brending’iem.

Trener, coach, konsultant w organizacjach oraz wykładowca akademicki. Twórca wielu autorskich programów szkoleniowych i rozwojowych. Twórczo wykorzystuje różnorodne formy przekazu wiedzy i ćwiczenia umiejętności, aby warsztaty przez nią prowadzone były ciekawą podróżą w głąb siebie. 

Prywatnie fanka pracy z końmi, dobrej książki w szczególności twórczości Dostojewskiego, dobrego filmu. Ślad po sobie zostawia również pracując w projekcie aktywizacji zawodowej rodziców samotnie wychowujących dzieci.

Pasjonuje się tematyką przywództwa, wprowadzania zmiany w organizacjach oraz neuronauką. Relaksuje się uprawiając fitness.

Dziekan Wydziału Nauk Społecznych

Pedagożka, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Związana z tą Uczelnią do 2000 roku. W latach 2000-2015 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Kierowała Zakładem Badań nad Rozwojem Profesjonalnym Nauczycieli oraz Zakładem Pedeutologii (2005-2015). Pełniła funkcje prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą (2003-2012) oraz prorektora ds. nauki (2012-2015). Uczestniczy w pracach programowych w zakresie europejskich doktoratów profesjonalnych dla nauczycieli (EDiTE/Horyzont 2020). Jest członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Brała udział w pracach Komitetu Rozwoju Polskiej Edukacji Narodowej PAN przy Wydziale I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Pedagogicznym. Od 2012 roku pełni funkcję redaktorki naczelnej wydawanego we współpracy Towarzystwa z DSW Forum Oświatowego. Jest także członkiem rad programowych kilku innych punktowanych czasopism pedagogicznych. Należy do ISCAR-a - międzynarodowego stowarzyszenia badaczy lokujących swe projekty w perspektywie społeczno-kulturowej. . Jest autorką wyróżnionych nagrodami ministrów podręczników akademickich, kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz kilku ekspertyz w zakresie współpracy szkół z uczelniami w edukacji

Przebieg pracy: Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; w tymże uniwersytecie pracowała jako pracownik naukowo-dydaktyczny do uzyskania profesury. Wykładała równolegle na Uniwersytecie Warszawskim (1998-2001), a jako visiting profesor, również we Francji (Paryż, Lyon, Saint Nazaire, Besancon) i w Rosji (Moskwa). W latach 2005-2017 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, a od roku 2016 – w Colegium Da Vinci w Poznaniu. Dokonania: w latach 90., w ramach prac ministerialnej komisji ds. reformy szkolnictwa wyższego ówczesnego MEN, współtworzyła nowy system edukacji dla uczelni wyższych (3+2). Opublikowała ok 80 publikacji naukowych, w większości artykułów, w dziedzinach glottodydaktyki, lingwistyki stosowanej (do 1989) i nauk o komunikowaniu (od 1990); wypromowała 6 doktorów i 230 magistrów. Przez 18 lat zarządzała strukturami uczelnianymi, głównie w Poznaniu i Wrocławiu. Kierowała zakładami naukowymi w UAM i DSW, współkierowała dwoma instytutami naukowymi UAM. Była też viceprzewodniczącym Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej oraz senatorem (DSW). W latach 1994-1997 pracowała w Paryżu jako vice dyrektor, w Stacji Naukowej Polskiej Akademii Nauk; promowała naukę polską we Francji oraz budowała zręby współpracy pomiędzy uczelniami polskimi i francuskimi. W ramach projektu UE przez 12 lat współpracowała z francuską organizacją ARAPEN na rzecz integracji kulturowej młodzieży europejskiej i jej przygotowania do ochrony środowiska. Wiedza i zainteresowania naukowe – obszary: języki i ich funkcjonowanie, komunikowanie językowe, wielojęzyczność i wielokulturowość, nowe media, komunikacja wizualna, zmiany zachowań językowych zachodzące pod wpływem cyfryzacji, przyszłość narzędzi komunikowania, prognozowanie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, kompresja przekazów językowych i multimedialnych, europejska polityka językowa. Umiejętności: 1/ edukacja, w tym kształcenie: głównie dorosłych – studentów i doktorantów, w grupach polskich, francuskich i międzynarodowych, w j polskim i francuskim; 2/ komunikowanie i praca z ludźmi, w tym kierowanie zespołami ludzkimi i zarządzanie, 3/ praca w środowisku dwu- i wielokulturowym (kontekst międzynarodowy). Nagrody i odznaczenia: 2 nagrody Rektora UAM za osiągnięcia dydaktyczne (1986, 1991), nagroda naukowa Rektora UAM (1989), Medal Komisji Edukacji Narodowej (1994). Zainteresowania i hobby: historia kultury materialnej w Europie (architektura, szczeg. gotyk francuski, secesja, pruskie budownictwo z cegły), ceramika (w tym szczeg. stara porcelana), rozwój pisma (typografia i grafika), wystrój wnętrz (historia mebli, gobeliny), filmy on line, oglądane pod kątem środków gry aktorskiej (jako formy komunikacji niewerbalnej) i efektów (re)konstrukcji cyfrowej starych taśm filmowych. Ulubiona forma relaksu: rower.

Doktor habilitowany w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia, nauczyciel akademicki. Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, studiował na specjalności bankowość. Rozprawa doktorska dotyczyła oceny pracy oraz systemów motywowania stosowanych w sektorze bankowym. W pracy habilitacyjnej zajmował się analizą konkurencji na rynku usług bankowych w krajach transformujących się. W pracy dydaktycznej koncentruje się na zagadnieniach mikro- i makroekonomii oraz analizy ekonomicznej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania rynków i procesu konkurencji. Autor i współautor licznych publikacji, w tym podręczników akademickich, m.in. Przewodnik po zadaniach z makroekonomii. W przeszłości pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i PWSZ im. Stanisława Staszica w Pile. Z zamiłowania podróżnik (głównie tramping), koniecznie z aparatem fotograficznym.

 

Doktor nauk humanistycznych, coach, trenerka umiejętności psychospołecznych, entuzjastka Analizy Transakcyjnej i Non-Violent Communication.

Łączy przygotowanie akademickie z licznymi kursami i szkołami z zakresu psychologii, dzięki czemu prowadzi z powodzeniem różnorodne formy uczenia – od wykładów, poprzez konwersatoria i seminaria do warsztatów i treningów umiejętności interpersonalnych. Ukończyła Studium Umiejętności Osobistych Trenera i Lidera w Szkole Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii, Studium Trenerskie w Pracowni Psychologicznej Spotkanie, kurs Trener Zmian przygotowujący do przeprowadzania klientów indywidualnych i instytucjonalnych przez zmiany kompetencyjne i rozwojowe, Szkołę Analizy Transakcyjnej (zdała test 101), kurs Akredytowany Coach International Coach Federation, kurs Mindfulness Based Stress Reduction, jest certyfikowaną trenerką i facylitatorką DiSC. Uczestniczka zaawansowanego programu szkoleniowego Praktyk Analizy Transakcyjnej dla osób pracujących z organizacjami.

Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu rozwijania kompetencji psychospołecznych (specjalizuje się w komunikacji interpersonalnej, zarządzaniu stresem i asertywności) oraz sesje Assessment Center i Development Center. Szkoliła między innymi kadrę menadżerską Poczty Polskiej S.A., Ministerstwa Finansów, pracowników Urzędów Marszałkowskich w Kielcach i Katowicach, kadrę naukowo-dydaktyczną Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechniki Poznańskiej oraz European University Viadrina Frankfurt, pracowników przedsiębiorstw oraz studentów. W ramach projektu Wielkopolska Akademia HR zrealizowała ponad 600 godzin doradczych w wielkopolskich małych i średnich przedsiębiorstwach, badając potrzeby rozwojowe tych organizacji oraz projektując działania szkoleniowe (badania fokusowe, badania kultury organizacyjnej, sesje DC, przegląd/przygotowanie opisów stanowisk i siatek kompetencji).

Na co dzień związana z Centrum Psychologiczno-Coachingowym inspeerio, gdzie prowadzi coachingi oraz warsztaty rozwoju kompetencji interpersonalnych, koordynuje projekty psychoedukacyjne, a także – na portalu inspeerio – publikuje artykuły popularyzujące psychologię, coaching i rozwój osobisty.

Skupia się na szukaniu zasobów. Wierzy, że zmiana przekonań zmienia rzeczywistość.

Absolwent zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i ekonomii na Uniwersytecie Burgundzkim we Francji. Prezes zarządu InnerSource, wiceprezes zarządu Fundacji na rzecz rozwoju Politechniki Poznańskiej.
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem na stanowiskach zarządczych. Akredytowany coach ICF, trener i wykładowca akademicki. Specjalizuje się w tematyce przywództwa w biznesie i budowania zespołu. Prowadził z tego zakresu gościnne wykłady m.in. na ESCP Europe w Paryżu i UE w Poznaniu. Od lat uczy studentów Politechniki Poznańskiej komunikacji i przywództwa. Jako coach pracuje głównie z kadrą zarządzającą dużych przedsiębiorstw.

Executive Coach, od 11 lat wspierający kadrę menedżerską w rozwoju kompetencji liderskich, przywódczych i własnego potencjału. Prowadzi coachingi, dla kierowników, menedżerów regionalnych, dyrektorów i członków zarządu. Pracowała dla firm m.in. z branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej, instalacyjnej, produkcyjnej i IT. Od 8 lat jest v-ce dyrektorem w firmie szkoleniowo – doradczej, w której odpowiada za sprzedaż i jakość programów rozwojowych, współtworzyła i kierowała projektami rozwojowymi dla kilku organizacji.

Psycholog, Certyfikowany Trener I° Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i konsultant w organizacjach oraz wykładowca akademicki.

Posiada praktyczne doświadczenie w diagnozowaniu potrzeb oraz opracowywaniu, wdrażaniu strategii zmian w organizacjach oraz interweniowaniu w zespołach i moderowaniu ich pracy. W swojej pracy indywidualnej oraz na rzecz organizacji, stosuje założenia i narzędzia z Analizy Transakcyjnej. Od 2007 roku poszerza swoją wiedzę i profesjonalny warsztat pod okiem coachów i konsultantów w organizacjach m.in. z Francji, Belgii, Wielkiej Brytanii, Francji, Węgier pracujących w nurcie Analizy Transakcyjnej.

Poza coachingami, prowadzi szkolenia i workshopy dla menedżerów, pracowników działów obsługi klienta oraz działów personalnych, warsztaty z Analizy Transakcyjnej oraz szkoli trenerów.

Wybrani klienci: Allegro, BIMs PLUS, BALMA Sp. z o. o., Galenica-Panax, GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A., Hydrosolar Warszawa, INEA S.A., NOTI, Polska Fundacja Przedsiębiorczości, Program Bell Szkoła Języków Obcych, Profutura, Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej, Solar Company S.A., Wielkopolska Grupa Aptekarska, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Volkwagen Poznań.

Absolwentka Collegium Da Vinci (kierunek Doradztwo i Coaching) oraz kursu akredytacyjnego ICF na ACC, WSG Coaching, WSB Zarządzanie, praktyk NLP oraz kilkudziesięciu kursów i warsztatów.
W ciągłym rozwoju szuka odpowiedzi na nurtujące pytania. 

Doświadczenie w sprzedaży, zarzadzaniu firmą, zarzadzaniu ZL, rekrutacji oraz coachingu managerskim i sprzedaży, prowadzeniu warsztatów, w ramach obowiązków służbowych zdobyła w ponad 20 firmach różnych branż  począwszy od akwizytora, agenta ubezpieczeniowego przez przedstawiciela handlowego, managera sprzedaży, KAM, kierownika działu, kierownika sieci sklepów, kierownika regionalnego, współwłaściciela firmy handlowej.

Obecnie freelancer, właściciel CST Coaching. Od 3 lat intensywnie zajmuje się coachingiem, szkoleniami w biznesie i z młodzieżą. Współpracuje w charakterze mentora z AIP Bydgoszcz. Po zrealizowanym rocznym projekcie „Coaching dla młodzieży” przy CEiPM OHP, została Partnerem na rzecz wypracowania rekomendacji w projekcie "Efektywnie dla młodzieży - nowe standardy na rynku pracy w województwie kujawsko-pomorskim". Wyniki prac trafią do Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, WUP, OHP i regionalnych instytucji rynku pracy.

Ma silne poczucie celu i skupia się na rozwiązaniach, co bardzo pomogło jej w trudnych momentach życia osobistego jak i w rozwoju zawodowym.

Uwielbia prace z drugim człowiekiem. Patrzeć jak rozwija się, zmienia, nie ważne czy to dziecko, manager, zagubiony rodzic, pracownik poszukujący własnej drogi, nastolatek, prezes firmy szukający właściwej strategii.

Po pracy, uwielbia wielogodzinne ciche „grzebanie” w ziemi, bliskość z naturą, medytacje, czytanie książek albo odjechaną imprezę w stylu transowym, wspinaczkę górską, godzinne opowieści nastoletniej córki o problemach egzystencjonalnych, wygłupy z synem, wyjazdy turystyczne z mężem.

Absolwentka studiów magisterskich na UAM  i  Collegium Da Vinci oraz podyplomowych na WSHiU. Właścicielka i twórca marek Rewolucja i Brain Solutions. Autorka kursów zawodowych przygotowanych dla Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego. Certyfikowana trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, w ramach działalności marki Rewolucja stworzyła własny program efektywnej nauki. Szkoliła nauczycieli i dyrektorów wielkopolskich placówek oświatowych, a obecnie jako główny trener koordynuje projekt zakładający przeszkolenie z zakresu efektywnej nauki kadrę pedagogiczną poznańskich placówek oświatowych. Autorka Akademii Animatora, licznych projektów edukacyjnych, a także półkolonii fabularnych organizowanych Poznaniu od 7 lat obsługujących ponad 500 dzieci rocznie. Projektowała i realizowała warsztaty dla dzieci oraz rodziców  w wielu miejscach w Polsce.

Coach w procesie akredytacji International Coach Federation. Twórca cyklu spotkań coachingowych dla kobiet: Babki w proszku.

 

Certyfikowany coach ACC ICF leadership&career coach, doradca zawodowy, doradca biznesu w ekonomi społecznej, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w pracy w obszarze marketingu i sprzedaży. Jest mentorem przygotowującym do egzaminu ACC w ramach ICF.

Współtwórczyni i właścicielka programu szkoleniowego dla coachów aprobowanego przez ICF Global - „Kluczowe kompetencje w praktyce profesjonalnego coacha (ACSTH)”. Dyrektor wielkopolskich struktur International Coaching Federation w latach 2012-2016, Członek Zarządu ICF od 2016 roku. 

Posiada doświadczenie w prowadzeniu sesji coachingowych indywidualnych, warsztatów dla firm handlowych i produkcyjnych, wyższych uczelni, organizacji pozarządowych oraz osób indywidualnych, bezrobotnych i niepełnosprawnych.

W swojej pracy coachingowej koncentruje się na ludzkich nawykach, przekonaniach i wartościach. Pracuje przede wszystkim w obszarach tj. rozwój kompetencji menedżerów, przywództwo, poszukiwanie własnego stylu lidera, wzrost efektywności pracy liderów, definiowanie i wykorzystywanie własnych talentów.

W ramach funkcji doradcy biznesowego współtworzy podmioty ekonomii społecznej m. in. spółdzielnie socjalne w subregionie pilskim.

Doktor nauk o zdrowiu, dyplomowany coach, adiunkt w Katedrze Coachingu i Politologii WSNHiD. Ukończył Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne (z elementami filologii polskiej, wiedzy o kulturze śródziemnomorskiej, hellenistyki), historię o specjalizacji pedagogicznej oraz filologię klasyczną na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a także studia z zakresu coachingu. Doktorat z obszaru neuronauk przygotował na Wydziale Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Specjalizuje się w life-coachingu oraz strategiach samorozwoju, inspirowanych koncepcją autoterapii Alberta Ellisa. Równocześnie z rozwojem kompetencji coachingowych podnosi swoje kwalifikacje w obszarze psychoterapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu. Jego zainteresowania badawcze skupiają się wokół integratywnych form rozwoju osobistego człowieka, w tym profilaktyki zdrowia psychicznego. Drugą ważną płaszczyzną jego aktywności naukowej są badania z pogranicza historii, sztuki, antropologii i psychologii, skoncentrowane na identyfikacji psychologicznego znaczenia wytworów artystycznych cywilizacji antycznych (gł. hellenistycznej) i kultur pogranicza (gł. grecko-indyjskiego). W 2011 roku opublikował monografię naukową "Starożytny PR? Sztuka hellenistyczna i jej psychologiczne tło na przykładzie królestwa Pergamonu" (Toruń), poświęconą poszukiwaniu antycznych form propagandy politycznej i psychologicznego wymiaru architektury i rzeźby greckiej. Opiekun Koła Naukowego Studentów "Doradztwa i coachingu

Pedagożka, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Związana z tą Uczelnią do 2000 roku. W latach 2000-2015 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Kierowała Zakładem Badań nad Rozwojem Profesjonalnym Nauczycieli oraz Zakładem Pedeutologii (2005-2015). Pełniła funkcje prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą (2003-2012) oraz prorektora ds. nauki (2012-2015). Uczestniczy w pracach programowych w zakresie europejskich doktoratów profesjonalnych dla nauczycieli (EDiTE/Horyzont 2020). Jest członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Brała udział w pracach Komitetu Rozwoju Polskiej Edukacji Narodowej PAN przy Wydziale I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Pedagogicznym. Od 2012 roku pełni funkcję redaktorki naczelnej wydawanego we współpracy Towarzystwa z DSW Forum Oświatowego. Jest także członkiem rad programowych kilku innych punktowanych czasopism pedagogicznych. Należy do ISCAR-a - międzynarodowego stowarzyszenia badaczy lokujących swe projekty w perspektywie społeczno-kulturowej. . Jest autorką wyróżnionych nagrodami ministrów podręczników akademickich, kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz kilku ekspertyz w zakresie współpracy szkół z uczelniami w edukacji

Absolwentka Politechniki Poznańskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Studiowała także zarządzanie i marketing na NHL Hogesschool w Holandii. W 2013 roku obroniła rozprawę doktorska, napisaną w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej UE w Poznaniu, dotyczącą kompetencji menedżerów oraz ich wpływu na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw IT. Od 2004 roku jest wykładowcą akademickim, prowadząc zajęcia w Polsce i za granicą. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się wokół problematyki związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz rozwojem organizacji. W swoich publikacjach i wydanej w 2015 roku monografii porusza zagadnienia dotyczące kompetencji i kwalifikacji pracowników, ich rozwoju oraz wpływu czynnika ludzkiego na wyniki przedsiębiorstw. Prowadzi także badania nad efektywnym zarządzaniem talentami. Była uczestnikiem i współorganizatorem wielu konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych. Od kilkunastu lat związana z biznesem. Doświadczenie zawodowe zdobywała także prowadząc własną działalność gospodarczą w zakresie zarządzania, zarządzania ludźmi czy rozwojem talentów. Prywatnie entuzjastka sportu, szczególnie tenisa ziemnego. W wolnej chwili lubi pograć w bridga z rodziną i przyjaciółmi.

Psycholog. Psychologię studiowała na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz na Universita di Pisa i Universita degli Studi di Torino we Włoszech. W ramach studiów międzyuczelnianych "Artes Liberales" uczestniczyła w zajęciach z psychologii sądowej, klinicznej i psychologii międzykulturowej na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Wrocławskim. Ukończyła studia doktoranckie SWPS/PAN. Przez 7 lat pracowała w biznesie, współpracując jako trener z firmą doradczą Values oraz współtworząc politykę szkoleniową dla największej polskiej firmy z branży e-commerce. Prowadziła coachingi dla liderów i tzw. "high potentials". Koordynował projekty związane z zarządzaniem talentami i zarządzaniem różnorodnością w organizacji. Po odejściu z korporacji skupiła się na usługach indywidualnych. Założyła - wraz z Agnieszką Pawłowską - centrum psychologiczno-coachingowe inspeerio, gdzie nadzoruje formalnie i merytorycznie pracę współpracujących z nami coachów i psychoterapeutów. Prowadzi też psychoterapię indywidualną i terapię par. Współpracuje jako psycholog z kliniką leczenia niepłodności IVITA. Wspiera psychologicznie osoby chore onkologicznie w Fundacji Rak Off. Stażuje w Klinice Psychiatrii Dorosłych Uniwersytetu Medycznego. Uczy psychologii na studiach magisterskich i podyplomowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i oczywiście Collegium da Vinci. Jej artykuły popularyzujące wiedzę psychologiczną ukazały się m.in. na portalach gazeta.pl, onet.pl, dziecko.pl, w Personel Plus. Pisze dla czasopisma HR-owego "Benefit HR", przez wiele lat publikowała z czasopiśmie dla nauczycieli "Uczyć lepiej". Umiejętności psychoterapeutyczne pogłębia uczestnicząc w zaawansowanym szkoleniu w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Swoją pracę poddaje stałej superwizji psychoterapeutycznej i psychiatrycznej. Ma za sobą Kurs Podstawowy Analizy Transakcyjnej i pogłębiające szkolenia w tym nurcie. Ukończyła Studium Socjoterapii Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego.

Absolwentka psychologii na UAM w Poznaniu, podyplomowych studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania w firmie oraz studium trenerskiego. Certyfikowany Trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Przez ostatnich kilka lat poszerza swoją wiedzę i profesjonalny warsztat pod okiem coachów, trenerów i konsultantów, m.in. z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Francji w nurcie Organizacyjnej Rozwojowej Analizy Transakcyjnej.

Posiada doświadczenie, jako HR Business Partner oraz menadżer w zakresie zarządzania zespołami sprzedażowymi.

W swojej pracy wykorzystuje głównie teoretyczne założenia Analizy Transakcyjnej w celu systemowej diagnozy procesów zachodzących na poziomie organizacji i jednostki.

Od prawie 8 lat specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń m.in. z zakresu psychologii sprzedaży i zarządzania, HRM, rozwoju umiejętności osobistych oraz coachingiem dla kadry menadżerskiej.

Zajmuje się również budowaniem strategii HR w organizacjach, a w tym procesami związanymi m.in. z: rekrutacją i selekcją, Assessment Centre/ Development Centre, tworzeniem: profili kompetencyjnych, SOOP, standardów obsługi klienta, systemami motywacyjnymi, ścieżkami rozwoju, zarządzaniem talentami, Employer Brending’iem.

Trener, coach, konsultant w organizacjach oraz wykładowca akademicki. Twórca wielu autorskich programów szkoleniowych i rozwojowych. Twórczo wykorzystuje różnorodne formy przekazu wiedzy i ćwiczenia umiejętności, aby warsztaty przez nią prowadzone były ciekawą podróżą w głąb siebie. 

Prywatnie fanka pracy z końmi, dobrej książki w szczególności twórczości Dostojewskiego, dobrego filmu. Ślad po sobie zostawia również pracując w projekcie aktywizacji zawodowej rodziców samotnie wychowujących dzieci.

Pasjonuje się tematyką przywództwa, wprowadzania zmiany w organizacjach oraz neuronauką. Relaksuje się uprawiając fitness.

Ekspert w zakresie strategii reklamowej i zarządzania marką. Od wielu lat przygotowuje autorskie szkolenia i warsztaty strategiczne dla biznesu. Przez wiele lat współpracowała z agencjami reklamowymi m.in. agencją Just, tworząc strategie i koncepcje wielu reklam. Przygotowywała koncepcje strategii komunikacyjnych oraz strategii zarządzania markami zarówno dla biznesu, jak i marek terytorialnych. Współautorka książek: Strategia reklamowa, Wiedza o reklamie, Zarządzanie marką oraz licznych publikacji polsko i anglojęzycznych poświęconych zagadnieniom związanym z komunikacją i zarządzaniem marką. Łączy wiedzę naukową z praktyką. Absolwentka marketingu i doktor ekonomii od 2004 roku. Podpisuje się pod zdaniem Alberta Einsteina „wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona”. Do każdego problemu podchodzi z zaangażowaniem, optymizmem i kreatywnością, szukając niebanalnych rozwiązań, które są istotne z punktu widzenia projektowania przekazów reklamowych i koncepcji tożsamości marki.

 

Członek – założyciel Service Design Polska. Wykładowca Collegium Da Vinci i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, członek Service Design Network, European Academy of Marketing i współzałożyciel SDN Polska (Service Design Network Polish Chapter), jeden z pionierów nurtu projektowania usług w Europie. Stworzył metodologię wzornictwa usług (service design management) dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Zasiadał w jury konkursu Dobry Wzór. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych, poradnikowych i kilku książek.

Absolwent ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Studiował na specjalnościach: "Polityka gospodarcza i strategie przedsiębiorstw" na uczelni macierzystej oraz "Economie et Gestion des Entreprises" na Université de Rennes I. Rozprawa doktorska, napisana w Katedrze Polityki Gospodarczej i Planowania Rozwoju UE w Poznaniu, dotyczyła strategii przedsiębiorstw krajowych wobec ekspansji korporacji transnarodowych. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę polityki handlu zagranicznego, międzynarodowych stosunków gospodarczych, działalności korporacji transnarodowych i jej wpływu na gospodarkę światową, a także oddziaływania otoczenia regionalnego i lokalnego na strategie przedsiębiorstw. Badania z tego zakresu realizował w ramach stypendium badawczego Rządu Francuskiego na Université Aix-Marseille, a także w ramach projektów badawczych Centrum Badania Gospodarki Regionalnej Akademii Ekonomicznej w Poznaniu

Psycholog, coach, trener, konsultant. Od 20 lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń, a od 15 lat jako trener biznesu. Specjalizuje się w zagadnieniach praktyki menedżerskiej, zarządzania ludźmi, psychologicznych aspektów relacji interpersonalnych, wspierania procesu sprzedaży i obsługi klienta. Posiada bogate i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i konsultacji również z zakresu: komunikacji interpersonalnej i usprawniania współpracy i komunikacji wewnątrz zespołów, wykorzystywania perswazyjnej komunikacji dla osiągania obustronnych korzyści, negocjacji w biznesie oraz negocjacji handlowych, a także radzenia sobie ze stresem, rozwijaniem asertywności oraz organizacji siebie w czasie. W obrębie jej zainteresowań jest także rozwijanie osobistych umiejętności pracowników wszystkich szczebli poprzez coaching, w tym budowanie adekwatnej samooceny oraz rozwijanie sposobów motywowania klienta do osiągania celów zawodowych i osobistych. Jej dużym atutem jest łatwość nawiązywania kontaktu i skuteczność w komunikacji, a także indywidualne podejście do każdego klienta. Posiada liczne certyfikaty: Certyfikat Coacha i Certyfikat Trenera Biznesu (Polska Szkoła Trenerów KONTRAKT OSH), Europejski Certyfikat 101 z Analizy Transakcyjnej, tytuł Mistrza Praktyka w Neurolingwistycznym Programowaniu. Jest akredytowanym konsultantem w zakresie Success Insights, także ukończyła Akademię Teorii Ograniczeń – wykorzytywaną w edukacji i terapii, jako narzędzie poprawy organizacji i planowania, nadaną przez TOC Consulting i Goldratt school, USA. W pracy wykorzystuje także metody Miltona Eriksona, oraz Non- Violent Communication (Marshall’a Rosenberg’a). Aktualnie w trakcie szkoleń Analiza Transakcyjna w organizacji. Członek Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej.

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Adiunkt w Collegium Da Vinci w Poznaniu, koordynator do spraw praktyk na kierunku Pedagogika. Ukończyła studia na kierunku Pedagogika, w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej na Wydziale Nauk Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła kurs dla wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży, brała udział w szkoleniach z coachingu, diagnozy pedagogicznej, kompetencji miękkich, kinezjologii a także z efektywnego nauczania czy zarządzania czasem. Praktykę zawodową zdobywała między innymi u pedagoga szkolnego w szkole podstawowej i liceum, w Środowiskowym Domu Samopomocy jako wychowawca- opiekun, w świetlicy szkolnej jako wychowawca, na koloniach letnich i zimowiskach jako opiekun-wychowawcy, opiekunka dziecięca. Członek Stowarzyszenia Oświatowego im. D. Chłapowskiego w Kościanie i Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Zainteresowania naukowe oscylują wokół rodziny (życie rodzinne, funkcjonowanie rodziny, procesy zachodzące w rodzinie), ról rodzinnych (ojciec, matka, dziecko, dziadkowie), relacji rodzinnych, wsparciem, mentoringiem, tutoringiem i coachingiem rodzicielskim a także rozwojem człowieka w biegu życia, jego edukacji i wychowania, opieki rozwojowej i systemu opieki nad małym dzieckiem oraz problematyką aksjologiczną i etyczną w działalności pedagoga i psychologa. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu poradnictwa rodzinnego i edukacyjnego. Autorka monografii pt. „Rola ojca w poglądach i planach życiowych młodych mężczyzn” oraz licznych publikacji o tematyce mieszczącej się w obszarze wyżej wymienionych zainteresowań.

x

 

Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Doktor nauk ekonomicznych, nauczyciel akademicki. Pasjonat informatyki, poezji i tańca towarzyskiego.

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Akademii Rolniczej w Szczecinie. Ukończyła również Studium Marketingowego Zarządzania Przedsiębiorstwem, Studia Podyplomowe z zakresu Pedagogiki i Akademię Trenera. Certyfikowany trener efektywnej nauki i szybkiego czytania oraz integracji sensorycznej. Słuchaczka wielu kursów i szkoleń z zakresu elementów zarządzania i coachingu. Wykładowca akademicki z ponad 12 letnim doświadczeniem. Obszar zainteresowań to motywacja i coaching w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz andragogika. Doświadczenie zdobywała jako właścicielka firmy edukacyjnej i kontraktor firm szkoleniowych. Autorka wielu programów szkoleniowych dla zróżnicowanych grup odbiorców. Działaczka społeczna w lokalnej społeczności, inicjatorka i organizatorka akcji propagującej czytelnictwo wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Pasjonatka gier planszowych i karcianych niekolekcjonerskich, do których zachęca rodzinę i przyjaciół.

Przebieg pracy: Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; w tymże uniwersytecie pracowała jako pracownik naukowo-dydaktyczny do uzyskania profesury. Wykładała równolegle na Uniwersytecie Warszawskim (1998-2001), a jako visiting profesor, również we Francji (Paryż, Lyon, Saint Nazaire, Besancon) i w Rosji (Moskwa). W latach 2005-2017 pracowała w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, a od roku 2016 – w Colegium Da Vinci w Poznaniu. Dokonania: w latach 90., w ramach prac ministerialnej komisji ds. reformy szkolnictwa wyższego ówczesnego MEN, współtworzyła nowy system edukacji dla uczelni wyższych (3+2). Opublikowała ok 80 publikacji naukowych, w większości artykułów, w dziedzinach glottodydaktyki, lingwistyki stosowanej (do 1989) i nauk o komunikowaniu (od 1990); wypromowała 6 doktorów i 230 magistrów. Przez 18 lat zarządzała strukturami uczelnianymi, głównie w Poznaniu i Wrocławiu. Kierowała zakładami naukowymi w UAM i DSW, współkierowała dwoma instytutami naukowymi UAM. Była też viceprzewodniczącym Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej oraz senatorem (DSW). W latach 1994-1997 pracowała w Paryżu jako vice dyrektor, w Stacji Naukowej Polskiej Akademii Nauk; promowała naukę polską we Francji oraz budowała zręby współpracy pomiędzy uczelniami polskimi i francuskimi. W ramach projektu UE przez 12 lat współpracowała z francuską organizacją ARAPEN na rzecz integracji kulturowej młodzieży europejskiej i jej przygotowania do ochrony środowiska. Wiedza i zainteresowania naukowe – obszary: języki i ich funkcjonowanie, komunikowanie językowe, wielojęzyczność i wielokulturowość, nowe media, komunikacja wizualna, zmiany zachowań językowych zachodzące pod wpływem cyfryzacji, przyszłość narzędzi komunikowania, prognozowanie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, kompresja przekazów językowych i multimedialnych, europejska polityka językowa. Umiejętności: 1/ edukacja, w tym kształcenie: głównie dorosłych – studentów i doktorantów, w grupach polskich, francuskich i międzynarodowych, w j polskim i francuskim; 2/ komunikowanie i praca z ludźmi, w tym kierowanie zespołami ludzkimi i zarządzanie, 3/ praca w środowisku dwu- i wielokulturowym (kontekst międzynarodowy). Nagrody i odznaczenia: 2 nagrody Rektora UAM za osiągnięcia dydaktyczne (1986, 1991), nagroda naukowa Rektora UAM (1989), Medal Komisji Edukacji Narodowej (1994). Zainteresowania i hobby: historia kultury materialnej w Europie (architektura, szczeg. gotyk francuski, secesja, pruskie budownictwo z cegły), ceramika (w tym szczeg. stara porcelana), rozwój pisma (typografia i grafika), wystrój wnętrz (historia mebli, gobeliny), filmy on line, oglądane pod kątem środków gry aktorskiej (jako formy komunikacji niewerbalnej) i efektów (re)konstrukcji cyfrowej starych taśm filmowych. Ulubiona forma relaksu: rower.

Pedagog, psycholog. Od pięciu lat pracuje jako nauczyciel i wykładowca. Jej główne zainteresowania naukowe to: nowe media, psychologia rozwojowa, proces nauczania - uczenia się, a także oddziaływanie mediów na człowieka.