ATW4.jpg

Język hiszpański

POZIOM PODSTAWOWY (nowa grupa)

Program zajęć:

  1. Alfabet, powitania i pożegnania, przedstawianie się

  2. Wymowa, czasownik LLAMARSE, liczebniki 1-10

  3. Pierwsze dialogi, czasownik SER, państwa i narodowości

  4. Zawody, czasowniki TRABAJAR i TENER

  5. Kim jesteś i co robisz - opowiadanie o sobie i innych

  6. Rodzajniki określone i nieokreślone, przymiotniki

  7. Kolory, opisywanie przedmiotów

  8. Czasowniki regularne

  9. Liczebniki 11-100, rodzina

  10. Opisywanie osoby i charakteru

 

POZIOM A1+ (3  semestr)

Program zajęć: 

  1. Rozmowa telefoniczna, internet

  2. W mieście

  3. Pytanie i wskazywanie drogi

  4. Jedzenie i picie, posiłki

  5. Dieta, przepisy, w restauracji

  6. Gusta, hobby, rozrywka, czasownik GUSTAR

  7. Określenia czasu, godziny, dni tygonia, miesiące i pory roku

  8. Opis dnia 

  9. Czasowniki zwrotne

  10. Pogoda

 

POZIOM A1+/A2

Wymagania wstępne:

ZNAJOMOŚĆ CZASU TERAŹNIEJSZEGO ORAZ CZASU PRZESZŁEGO PRETÉRITO PERFECTO I PRZYSZŁEGO FUTURO IMPERFECTO ORAZ STRUKTUR IR A+INFINITIVO/PENSAR/QUERER+INFINITIVO, ZNAJOMOŚĆ SŁOWNICTWA ZWIĄZANEGO  Z RODZINĄ, OPISEM OSÓB, ODZIEŻĄ, GODZINAMI,JEDZENIEM, DROGĄ, PODRÓŻAMI, ZDROWIEM, ZAKUPAMI I CZASEM WOLNYM ORAZ POGODĄ.

Program zajęć: 
  1. REPASO DEL VOCABULARIO Y LA GRAMÁTICA DEL SEMESTRE ANTERIOR
  2. RUTINA DIARIA- PRESENTES IRREGULARES-MORFOLOGÍA
  3. PRESENTES IRREGULARES-PRÁCTICA
  4. SER/ESTAR/HAY
  5. FIESTAS ESPAÑOLAS-VOCABULARIO
  6. COMIDA- EN EL BAR Y EN EL RESTAURANTE-IR DE TAPAS
  7. INTERROGATIVOS-PREGUNTAS
  8. PRETÉRITO INDEFINIDO-MORFOLOGÍA
  9. PRET.INDEFINIDO-RELATAR
  10. UN CORTOMETRAJE-TRABAJO CON MATERIALES AUDIOVISUALES

 

POZIOM B1+/B2

Wymagania wstępne

ZNAJOMOŚĆ CZASU TERAŹNIEJSZEGO, PRZESZŁYCH- PRET.PERFECTO,INDEFINIDO i IMPERFECTO,PLUSCUAMPERFECTO I PRZYSZŁYCH ORAZ TRYBU PRZYPUSZCZAJĄCEGO ZNAJOMOŚĆ SŁOWNICTWA ZWIĄZANEGO ZE SPORTEM, ODZIEŻĄ, PODRÓŻAMI, JEDZENIEM, CZĘŚCIAMI CIAŁA, ZAWODAMI, SZKOLNICTWEM, ETAPAMI ŻYCIA, HISTORII, SŁOWNICTOWO CODZIENNEGO UŻYTKU, ZNAJOMOŚĆ SER-ESTAR,HAY ORAZ PODSTAWOWEGO UŻYCIA TRYBU ŁĄCZĄCEGO PRESENTE DE SUBJUNTIVO, UMIEJĘTNOŚĆ TWORZENIA DŁUŻSZYCH WYPOWIEDZI I WYRAŻANIA OPINII

Program zajęć: 

  1. REPASO DEL VOCABULARIO Y DE LA GRAMÁTICA DEL SEMESTRE ANTERIOR
  2. VERBOS Y EXPRESIONES DE SENTIMIENTO-SUBJUNTIVO
  3. UTENCILIOS-ORACIONES FINALES-DEFINICIONES
  4. EN EL MERCADO- ORACIONES FINALES
  5. DESCRIPCIONES DE COSAS Y PERSONAS-SER/ESTAR
  6. EXPRESIONES DE VALORACIÓN-SER/ESTAR+ ADJETIVO
  7. PROBLEMAS ACUALES DE ESPAÑA Y AMÉRICA LATINA- EXPRESIONES DE OPINIÓN
  8. PRETÉRITO IMPERFECTO DE SUBJUNTIVO 
  9. IMPERFECTO DE SUBJUNTIVO
  10. UN CORTOMETRAJE-EJERCICIOS AUDIOVISUALES

OPIS PROWADZĄCEJ:

mgr Karolina Żok-Plackowska - Ukończyła Filologię Hiszpańską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Uczęszczała na Studia Podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie zgłębiała wiadomości na temat życia społeczno-obyczajowego ludności zamieszkującej obszary Ameryki Łacińskiej. W kręgu jej zainteresowań znajduje się literatura Kraju Basków i Katalonii, jak również badania na temat populacji południowoamerykańskiej. Od 9 lat uczy języka hiszpańskiego.

mgr Monika Budzich - Zakochana w Hiszpanii i języku hiszpańskim nauczycielka z dyplomem Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego, Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy oraz Kulturoznawstwa w WSNHiD w Poznaniu. Od 10 lat uczy tego pięknego języka dzieci, młodzież i dorosłych. Po pracy spędza czas z rodziną i wciąż odkrywa świat - z książką w ręku, w kinie lub w podróży.