Aktualności

Wielki sukces studentów WSNHiD!

Mieli tylko 48 godzin, aby od podstaw stworzyć grę komputerową. Czasu niewiele, ale zapału i umiejętności wystarczyło, aby drużyna WSNHiD zajęła III miejsce w konkursie posiadającym rangę igrzysk olimpijskich!

W dniach 24-26 stycznia odbył się Poznań Game Jam 2014. Turniej tworzenia gier jest częścią  Global Game Jam 2014 odbywającego się równocześnie w 73 krajach w 485 różnych miejscach. Już po raz trzeci w Poznaniu uczestnicy konkursu musieli  wykonać zadanie polegające na przygotowaniu innowacyjnej gry komputerowej w ciągu zaledwie 48 godzin.

„We don't see things as they are, we see them as we are”, tak brzmiało hasło przewodnie turnieju, do którego  nawiązywać miały gry tworzone przez startujący w konkursie.

Na wysokości zadania stanęli Filip Moeglich, Julia Mac, Łukasz Łyskawa, zdobywcy III miejsca, którzy stworzyli grę o tajemniczej nazwie „PlantCraft".

- Mieliśmy tylko 48 godzin i musieliśmy jak najszybciej znaleźć pomysł,  aby rozpocząć pracę – mówi Filip Moeglich laureat konkursu. Wymyśliliśmy grę, w której wcielamy się w rośliny posiadające oczy, nogi i ręce. Mechanika gry oparta jest na turach, w których sterujemy rośliną z naszej drużyny i musimy zastrzelić wszystkich członków drużyny przeciwnej. W wyznaczonym czasie zdążyliśmy zrobić buraki i pomidory. Mamy trzy różne bronie, które działają w różny sposób na podniesioną przez nas amunicję: bazuka, karabin oraz trzeci rodzaj broni umożliwiający strzelanie seryjne. Każda znaleziona amunicja ma różną wytrzymałość i masę więc można na różne sposoby łączyć działania broni wraz z rodzajem amunicji. Gdy pocisk koliduje z terenem/graczem może się tylko lekko uszkodzić, dzięki czemu możemy go znowu podnieść i użyć jako amunicji, lecz atak będzie wtedy mniej efektowny.

- Mogliśmy zrobić jeszcze wiele innych rzeczy które o wiele bardziej uatrakcyjniłyby grę, lecz 48 godzin to niestety o wiele za mało – dopowiada Filip.

 

 

To nie jest pierwszy konkurs, w którym Filip Moeglich wziął udział. Rok wcześniej wraz z kolegami z kierunku informatyka stworzyli grę Nature Beat, której tematem był dźwięk bicia serca. 

Dlaczego studenci biorą udział w konkursach tego typu?

Proces tworzenia gry jest bogaty w bardzo zabawne sytuacje, ale również w takie, które są pełne frustracji. Jednak podczas takich konkursów jak ten, tych zabawnych jest stanowczo więcej, dzięki czemu całe 48 godzin spędzone jest naprawdę zabawnie oraz kreatywnie – podsumowuje Filip.

Zdobywcy III miejsca w konkursie Poznan Game Jam 2014 są studentami informatyki w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Podczas tegorocznego turnieju Filip Moeglich zajął się programowaniem, Julia Mac odpowiadała za grafikę, natomiast Łukasz Łyskawa pomógł w początkowej fazie powstawania projektu. To dzięki ich ogromnej wiedzy, umiejętności oraz pasji możemy podziwiać efekty. Gra „PlantCraft” jest tego najlepszym dowodem.

Laureaci konkursu już zapowiadają, że to nie koniec ich przygody ze światem gier. Tym razem celem są wyłącznie pierwsze miejsca w kwalifikacji.

 





Strony: 1 

Powrót do listy