Aktualności

Kompas #6 Dimostrazione

Do zdobycia kolejny poziom w drodze do genialności. Zapraszamy 21 lutego!

Zastanawiałeś się kiedyś, jak nauczyłeś się tego co wiesz? Leonardo da Vinci nazywał siebie uomo senza lettere – człowiekiem bez wykształcenia i discepolo della esperienza – uczniem doświadczenia. Był mistrzem oryginalności i niezależności myślenia. Przestrzegał, że najbardziej zawodzą człowieka jego własne opinie. 

Aby myśleć jak Leonardo, trzeba podać pod wątpliwość własne założenia i przekonania, a przede wszystkim stosować zasadę dimostrazione – konsekwentne sprawdzanie wiedzy drogą doświadczeń, wytrwałości i gotowości do uczenia się na błędach.To właśnie dimostrazione będzie tematem przewodnim najbliższego Kompasu. Skupimy się na psychologii i strategiach uczenia się, nauce przez doświadczenie. Zestawimy praktykę z teorią, dowiemy się czym jest kompetencja i o co chodzi z niekompetencją. Tradycyjnie w rolę prelegentów, wcielą się uczniowie Leonarda, czyli:

  • Marta Nowakowska – wykładowca CDV, psycholog i trener umiejętności psychospołecznych,
  • Marcin Ziemek – student CDV, pasjonat psychologii rozwoju i pokonywania barier,
  • Gościem specjalnym będzie Kacper Lemiesz - profesjonalny wieczny student i inicjator TU.

Zapraszamy 21 lutego o godz. 18:00 do Collegium Da Vinci, sala R340. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego. 

Spotkanie poprowadzi Aleksandra Nyc – studentka II roku kierunku doradztwo i coaching. 

 

KOMPAS #6 Dimostrazione
21 lutego | 18:00

PRELEGENCI:


Marta Nowakowska

Psycholog i trener umiejętności psychospołecznych, wykładowca w Collegium Da Vinci. Współpracuje z Akademią Dobrej Edukacji oraz Centrum Psychologiczno - Coachingowym Inspeerio, gdzie prowadzi szkolenia z umiejętności psychospołecznych, warsztaty psychoedukacyjne oraz indywidualne konsultacje psychologiczne. Jest pasjonatką psychologii uczenia się, edukacji alternatywnej oraz zagadnień motywacji i flow. Popularyzuje psychologię m.in. na łamach portalu inspeerio.pl i czasopisma Benefit HR.

Temat wystąpienia: Uczenie przed doświadczenie i odkrycia neurodydaktyki, czyli zmierzch podawczego modelu nauczania. Podczas prelekcji dowiemy się, jak psychologia uczenia się i odkrycia neurodydaktyki zmieniają oblicza szkół i sal wykładowych. Zajrzymy do szkoły, gdzie cykl Kolba ma zastosowanie na co dzień. Dowiemy się, jak chcieliby się uczyć sami zainteresowani, czyli uczniowie. Zapraszam do refleksji i dyskusji nad tym, jak metody oraz przestrzeń uczenia się zmieniają nasze nastawienie do zdobywania nowych umiejętności.


Marcin Ziemek

Student II roku kierunku doradztwo i coaching w Collegium Da Vinci. Pasjonat szeroko pojętej psychologii rozwoju i uczenia się człowieka, komunikacji oraz pokonywania barier prywatnie oraz w środowisku biznesowym. Uwielbia czytać książki, tańczyć oraz trenować kalistenikę, sztuki walki i bieganie. "Najważniejszym i największym triumfem człowieka jest zwycięstwo nad samym sobą" to jego motto życiowe. Uważa, że człowiek idąc w parze ze swoimi pasjami nigdy się nie nudzi, a ponadto twierdzi, że nie ma ludzi bez pasji, w niektórych trzeba ją po prostu przebudzić.

Swoje wystąpienie podzieli na 3 etapy: 1) Kompetencja i niekompetencja - cztery etapy uczenia się, 2) Nauka przez praktykę a wkuwanie teorii, 3) Co dalej? Wykorzystanie tej wiedzy na co dzień, kilka książek do których warto zajrzeć.


Kacper Lemiesz

Niewykształcony. Rzucił socjologię i filozofię na Roosevelt University w Chicago oraz Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego. Pół roku po skończeniu liceum założył firmę, którą zamknął pół roku później. Nie ma fachu w rękach.

Pracował jako peer mentor i „demokratyzował" uniwersytet pracując w Mansfield Institute for Social Justice and Transformation. Obecnie współtworzy w Polsce jeden z pierwszych na świecie ekosystemów uczenia się, w którym każdy indywidualnie będzie mógł projektować swój program studiów. 

Więcej informacji: www.kacperlemiesz.pl

Temat wystąpienia: "ɔɘlowɘ projektowanie błędów

A co jeśli Leonardo da Vinci był w "błędzie" i jego "błąd" leży w samym koncepcie "błędu"? Co jeśli kluczem do geniuszu jest nie wyznaczanie sobie celów? Ktoś tu musi być "w błędzie". Albo i nie musi. 




Strony: 1 

Powrót do listy